Peter Johnson van Venom Games, de maker van Prey voor de Xbox 360, heeft gepraat over hun toekomstige game. Hieruit kwam het een en ander naar voren. Prey draait, zoals al wat langer duidelijk was, op de Doom III engine. Uiteraard is er het een en ander gesleuteld waardoor deze grafisch nog betere graphics zou kunnen afbeelden op de Xbox 360. Er zou echter heel wat gevraagd worden van de game, zo hoopt de developer echter wel uit gaan van een voortdurende framerate die ligt boven de 30 FPS (frames per second). Het team heeft, om de performance zo hoog mogelijk te kunnen houden in de game, een speciale man in weten te huren welke zich bezighoud met de framerate van de game. Op plekken waar deze zwaar zal droppen zal gekeken worden of deze op een betere manier gehercodeerd kan worden. Op dit moment wordt er een planning aangehouden van maarliefst 6 maanden testen met analysis tools.
We have also had one coder, Mick, working for the best part of 6 months using the 360 performance analysis tools to identify the slower areas of code and rewrite, or in many cases replace routines with low-level machine code to squeeze the best from the machine.