Epic’s Mark Rein heeft bekend gemaakt dat tot dusver zelfs nog niet eens is begonnen aan de ontwikkeling van de Xbox 360-versie van Unreal Tournament III. Het spel komt eind deze maand uit voor de PC en zal later nog voor de PlayStation 3 gaan verschijnen (hopelijk nog dit jaar). De Xbox 360 editie is tot dusver dan ook nog met geen vinger aangeraakt en zal vrijwel helemaal geport moeten worden, wat nog enige tijd kan gaan innemen. Reden voor het uitstel ligt hem vooral in het feit dat de Xbox 360 geen open system bevat, iets dat de PlayStation 3 wel bezit. Epic doelt hiermee op het besturingssysteem van de Xbox 360 en Xbox Live, dat de nodige restricties met zich meebrengt. Aangezien Epic het mogelijk wil maken om gebruikers content te laten ontwikkelen voor de game zal het concern nog om de tafel moeten gaan zitten met Microsoft, waarna een eventuele oplossing gezocht zal gaan worden en de game ontwikkeld kan worden voor het platform. Meer lees je na via de website van Wired.
The PS3 is an open system, and they embrace user-created content. But there isn’t really a way to do that on the 360. So our job, when we finish the PS3 version, and we’ve taken a little break, is to sit down with Microsoft and to figure out how we can do mods on their system.