Ontdek de nieuwe kenmerken van Final Fantasy VIII Remastered

thumbnail

Het langverwachte FINAL FANTASY® VIII Remastered zal op 3 september 2019 eindelijk verschijnen. Zowel nieuwe spelers als fans kunnen uitkijken naar gloednieuwe updates en functies die deze remaster tot de beste versie van de klassieke game maken.

Nieuw in FINAL FANTASY VIII Remastered zijn onder andere:

Battle Assist en No Encounter Boosters – De mogelijkheid om altijd maximale HP en ATB te hebben, en op elk moment Limit Breaks te kunnen gebruiken, en een optie voor spelers die ongestoord van het verhaal willen genieten, zonder vijanden willekeurig tegen te komen. 3x Speed Boost – Speel de game drie keer sneller dan normaal, zowel in de gamewereld als tijdens gevechten. Opnieuw gerenderde beelden – Zie de personages als nooit eerder tot leven komen met aangepaste modellen voor al je favorieten helden en schurken. Nieuwe, console-specifieke functies – Ontdek elk geheim in de game met de bijgewerkte Trophy- en Achievement-ondersteuning op het PlayStation®4-computerentertainmentsysteem, de Xbox One-familie van apparaten en STEAM®. Of neem de game overal mee naartoe door hem in de handheldstijl van het Nintendo Switch™-systeem te spelen.

Yoshinori Kitase, de directeur van FINAL FANTASY VIII, deelde ook enkele geheimen van het filmen van de legendarische wals.

Q1. Wat inspireerde het team tot deze scène?

Kitase: Hij was niet door iets in het bijzonder geïnspireerd, maar het idee van de dansscène kwam tot stand doordat we bij FINAL FANTASY® VIII voor het eerst gebruik konden maken van motion capture. We wilden een scène toevoegen die verder ging dan een algemene scène waarin personages gewoon een beetje met elkaar praatten, iets met wat meer beweging erin, met name menselijke bewegingen. Zo kwamen we op het idee van de dansscène en daarbij riepen we de hulp in van een professionele choreograaf. Nadat alle motion-acteurs de dans hadden geoefend, namen we de scène op.

Q2. Was het een moeilijke scène om te maken vanuit een technisch / animatie- / storyboarding-perspectief?

Kitase: Ik denk dat de problemen niet zozeer kwamen van het filmen en de creatie van de dansscène zelf, maar van het feit dat we voor het eerst met motion capture werkten, waardoor veel dingen nog niet bekend waren. Er is een inleidende scène voordat ze daadwerkelijk beginnen te dansen, en die zie je ook terug in de Remaster – je ziet hoe Rinoa Squall uitnodigt om te dansen en dat hij nogal onwillig is en probeert er vandoor te gaan, maar zij grijpt zijn hand en trekt hem terug om met hem te dansen.

Toen we de originele motion capture daarvoor opnamen, stak de acteur die Squall speelde zijn hand heel duidelijk uit, zodat Rinoa’s actrice hem makkelijk kon pakken, en dat zag er een beetje nep uit. Gezien de motion capture-technologie en ervaring die we toen hadden, was het moeilijk om terug te gaan en de bewegingen bij te werken en te veranderen. Tegenwoordig is zoiets heel makkelijk, maar toen wisten we niet hoe we dat moesten doen. Dus zijn sommige van die vergissingen of ongepolijste acteerstukjes in de game gebleven, en dat kun je nog steeds zien in de Remastered-versie.

Q3. Heeft het team zelf nog danslessen gevolgd om de dans te leren en de bewegingen van de personages te begrijpen?

Kitase: Nee, ik heb geen danslessen gevolgd om de bewegingen voor de dansscène in de game te begrijpen. Maar dat gezegd hebbende, er zit feitelijk meer dan één dansscène in de game; naast de dansscène in Balamb Garden, is er later in de game nog de parade (in Deling City) waarbij wordt gedanst. Voor die paradescène zijn we daadwerkelijk naar verschillende themaparken gegaan om echte parades te bekijken en daar inspiratie uit te putten. Maar nee, de dansscène in Balamb Garden werd verzorgd door professionals; daarvoor hadden we een professionele choreograaf erbij gehaald, en professionele dansers, en die hebben dat zeer goed gedaan.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx