NVIDIA introduceert DLSS 3 met AI-gestuurde frame-generatie voor tot 4x hogere prestaties

thumbnail

NVIDIA heeft de GeForce RTX 40-serie GPU’s onthuld, ontworpen om revolutionaire prestaties te leveren voor gamers en ontwerpers, aangevoerd door het nieuwe vlaggenschip, de RTX 4090 GPU, met tot 4x de prestaties van zijn voorganger.

De RTX 40-serie, ‘s werelds eerste GPU’s gebaseerd op de nieuwe NVIDIA Ada Lovelace-architectuur, levert enorme generatiesprongen in prestaties en efficiëntie, en vertegenwoordigt een nieuw tijdperk van real-time ray tracing en neurale rendering, waarbij AI wordt gebruikt om pixels te genereren. De nieuwe GPU’s omvatten de GeForce RTX 4090, beschikbaar op 12 oktober vanaf $ 1599, en de GeForce RTX 4080 16GB en 12GB versies die beschikbaar zullen zijn in november, vanaf respectievelijk $ 1199 en $ 899.

GPU’s uit de GeForce RTX 40-serie ondersteunen DLSS 3, een AI-gestuurde prestatievermenigvuldiger die een nieuw tijdperk van NVIDIA RTX neurale rendering voor games en toepassingen inluidt. DLSS 3 bouwt voort op de voorsprong van het bedrijf op het gebied van AI-versnelde superresolutietechnieken om uitstekende beeldkwaliteit en tot 4x de prestaties van brute-force rendering te leveren, plus de snelle respons die een uitgebreide game-ervaring definieert.

Aangedreven door nieuwe vierde generatie Tensor Cores en een nieuwe Optical Flow Accelerator op GeForce RTX 40-serie GPU’s, is DLSS 3 de nieuwste iteratie van de veelgeprezen Deep Learning Super Sampling technologie van het bedrijf en introduceert een nieuwe mogelijkheid genaamd Optical Multi Frame Generation. Optical Multi Frame Generation genereert volledig nieuwe frames, in plaats van alleen pixels, wat zorgt voor verbazingwekkende prestatieverbeteringen. Omdat DLSS Frame Generation wordt uitgevoerd als een post-proces op de GPU, kan het de framerates verbeteren, zelfs wanneer het spel wordt geblokkeerd door de CPU.

Gameontwikkelaars omarmen DLSS 3: meer dan 35 games, toepassingen binnenkort beschikbaar
De revolutionaire kracht van DLSS 3 is een zegen voor gameontwikkelaars die hun artistieke visie tot uitdrukking willen brengen. De technologie komt naar ‘s werelds populairste game engines, zoals Unity en Unreal Engine. DLSS 3 heeft ook steun gekregen van veel van ‘s werelds toonaangevende gameontwikkelaars, met meer dan 35 games en toepassingen die ondersteuning hebben aangekondigd.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx