Afgelopen weekend onthulde Nintendo meer details over drie grote games die in 2015 verschijnen: The Legend of Zelda, Mario Maker en Code Name: S.T.E.A.M.
Nintendo’s spelontwikkelaars Shigeru Miyamoto en Eiji Aonuma waren via een video aanwezig bij
The Game Awards in Las Vegas op 5 december voor een demonstratie van nieuwe gameplay in het komende Wii U-deel van de The Legend of Zelda-serie. Miyamoto en Aonuma toonden onder andere verbluffend fraaie graphics, en de enorm uitgestrekte wereld. Spelers kunnen locaties op de plattegrond, weergegeven op de Wii U GamePad, markeren, waarna deze als bakens in het spel verschijnen om het navigeren makkelijker te maken. Het duo toonde ook het Sailcloth-voorwerp waarmee spelers kunnen zweven, en hoe Epona, het paard van Link, niet bij elke stap op haar pad bestuurd hoeft te worden. Epona zal zelfstandig bomen en obstakels ontwijken, net zoals een echt paard dat zou doen, waardoor Link zijn handen vrij houdt om zijn zwaard te gebruiken of pijlen te schieten.
Tijdens The Game Awards van afgelopen weekend werden ook nieuwe details onthuld over Mario Maker, een titel voor de Wii U die tijdens de E3 videogamebeurs in juni was aangekondigd, en waarin spelers hun eigen Mario-levels kunnen maken. Er werd onder andere bekend gemaakt dat spelers met een tik op het scherm van de Wii U GamePad kunnen wisselen tussen verschillende visuele stijlen, waaronder die van Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World en New Super Mario Bros. U. Elke stijl brengt spelmechanieken met zich mee die uniek zijn voor het betreffende spel, zoals de ground-pound en wall-jump uit New Super Mario Bros. U. Mario Maker verschijnt in 2015, ter ere van de 30e verjaardag van de Japanse release van het originele Super Mario Bros. in 1985.
Nintendo maakte ook bekend dat Code Name: S.T.E.A.M., een turn-based tactische actie-RPG die in mei 2015 naar de Nintendo 3DS komt, een meerspelerstand krijgt waarin spelers via draadloze communicatie en online tegen elkaar kunnen spelen.