Nintendo brengt ontwikkel-tools in Nintendo eShop onder de aandacht

thumbnail

Nintendo of Europe kondigt vandaag aan voor het eerst als Platinum Sponsor aanwezig te zijn tijdens de Game Developers Conference (GDC Europe) 2013 van 19 – 21 augustus in Keulen, Duitsland. Ontwikkelaars kunnen daar praten met diverse vertegenwoordigers van Nintendo voor meer informatie over self-publishing in de Nintendo eShop. Ze kunnen ook sessies bezoeken waarin dieper wordt ingegaan op zaken als het Nintendo Web Framework en Unity-tools waarmee software voor Wii U kan worden ontwikkeld.

Nintendo geeft onafhankelijke ontwikkelaars de kans om spellen voor Wii U te publiceren via Nintendo eShop, een platform dat hun spellen beschikbaar stelt aan eigenaars van dat systeem, en uitnodigt tot het ontwikkelen van unieke spelervaringen die alleen op Wii U mogelijk zijn.
Geregistreerde Nintendo-ontwikkelaars krijgen de vrijheid om hun spellen te verkopen op een manier die past bij hun manier van zakendoen, zonder proces waarin hun concept goedgekeurd moet worden. Ontwikkelaars kunnen zelf de prijs en releasedatum bepalen, en hoeven niet aan bepaalde verkoopverwachtingen te voldoen – dus zonder zogenaamde ‘verkoopdrempel’.

Nintendo houdt twee verschillende sessies:
– Application Development with HTML and Java Script for Wii U:

Maandag 19 augustus, 13:00 – 14:00
Sprekers: Martin Buchholz (NOE), Svyetoslav Pidgornyy (NOE)

Hier wordt besproken hoe ontwikkelaars snel en handig Wii U-software kunnen maken met behulp van Nintendo Web Framework, en hoe ze de unieke functies van het Wii U-systeem optimaal kunnen benutten.

– Unity, Wii U and You:
Dinsdag 20 augustus, 13:00 – 14:00
Sprekers: Wayne Johnson (Unity), James Steele (NOE)

In deze sessie ligt de nadruk op de voordelen die ontwikkelaars kunnen halen uit Nintendo’s samenwerking met Unity. De technische voordelen van Unity worden gedemonstreerd, en het proces om titels op Wii U te publiceren wordt uitgelegd.

Ontwikkelaars die de stand bezoeken, komen ook te weten komen hoe ze als geregistreerde ontwikkelaars voor Wii U gebruik kunnen maken van speciale libraries, zoals het Nintendo Web Framework, waarmee ze software kunnen ontwikkelen via algemene webtechologieën als HTML5, JavaScript en CSS. Natuurlijk kunnen ontwikkelaars ook gebruik maken van Unity, een snelle en gebruiksvriendelijke ontwikkelomgeving die al door 2 miljoen ontwikkelaars wordt gebruikt, en toegang biedt tot geavanceerde technologie, inclusief functies voor 3D-graphics, animaties, AI, scripts en FX. Beide libraries bieden indie-ontwikkelaars de kans om Wii U-onderdelen zoals de Wii U GamePad en Wii-afstandsbediening te benutten voor unieke spelervaringen.

GDC Europe vindt plaats van 19 – 21 augustus 2013 in Keulen, Duitsland, waar Nintendo als Platinum Sponsor aanwezig is op stand #132 van de beursvloer.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx