Nieuwe preview: Medal of Honor: Airborne (Second look)

Medal of Honor is een serie die zijn stempel vooral verdiend heeft door de geweldige multiplayer. De serie heeft op de consoles echter niet een dergelijk geweldige doorbraak gehad, en daarom heeft EA besloten het op een heel andere weg te gaan gooien. Ditmaal heet de nieuwste versie van EA’s paradepaardje Medal of Honor – Airborne, gericht op de belevenissen van Boyd Travers, soldaat eerste klas van het 82e luchtlandingsdivisie. Hij en duizenden anderen moeten de Duitse oorlogsmachine zien te stoppen, want voor de zoveelste keer speel jij een soldaat in Europa (zucht). De beelden van de trailer beloven een hoop goeds, maar Medal of Honor heeft een lange geschiedenis die vooral een lineaire besturing kent waardoor jij je als speler niet helemaal op je gemak voelt. Maar er is verandering door EA beloofd, lees dus maar verder.

Zo kun je meteen al aan het begin van elk level je parachute besturen om zodoende de perfecte landingsplek uit te zoeken, iets wat normaal gesproken gewoon vaak misging in die tijd. Je begint namelijk in de oorlog rond om het eiland Sicilië, alwaar jij je een weg zal moeten banen om Italië te veroveren. Uiteindelijk zul je jezelf en anderen moeten helpen doorvechten tot aan Berlijn. EA heeft ook beloofd dat de luchtlandingen er goed uit zullen gaan zien, maar eerst zien dan geloven is de uitdrukking. EA heeft in het verleden wel meer beloofd maar is het achteraf niet nagekomen. Maar genoeg kritiek over EA, er zijn belangrijkere dingen.

Zo is de spelbesturing ook verschrikkelijk op de kop gegaan en krijg jij als speler nu de kans of het echte ‘’free-roaming’’ gevoel te beleven. Revolutionaire spelbesturing is ons wel vaker beloofd door ontwikkelaars, maar nu lijkt EA er eindelijk schot in te hebben. Dat de besturing op de schop is gegaan is wel duidelijk, anders kan je je parachute ook niet van richting veranderen. Maar hoe zit het dan met al die andere aspecten in deze nieuwste Medal of Honor?…

Lees verder…