Op de E3 onthulde Ubisoft de ontwikkeling voor For Honor. Een nieuwe IP bestaande uit een mix van skills, strategie en teamplay met melee-gevechten. For Honor wordt ontwikkeld voor de Playstation 4, de Xbox One en voor Windows PC.
For Honor, ontwikkeld door Ubisoft Montreal, brengt spelers in de chaos van een verwoestende en eeuwig-durende oorlog tussen drie facties: de Ridders (The Legions), de Vikingen (The Warborn) en de Samurai (The Chosen). In elke veldslag kunnen spelers eenstrijder kiezen afkomstig van de unieke helden uit het godendom met elk hun eigen wapens en vaardigheden. Vecht voor het land, de mensen eneer. Vernietig alle soldaten, boogschutters en vijandige helden die weerstand bieden.
For Honor bevat een meeslepende multiplayer en een uitdagende singleplayer waar spelers alleen of met vrienden de strijd kunnen aangaan met vijanden. De gespannen gameplay mixt de vaardigheden van een shooter met de vluchtigebeslissingen van team-gebaseerde tactische games. Spelers krijgen totale controle over hun wapentuig door de zogenaamde Art of Battle, Sanctuary’s innovatieve gebruikssysteem. Hiermee maak je een directe connectie tussen het gebruik van de controller en de bewegingen op het beeldscherm. Kies het juiste moment om te blocken, aan te vallen en pas de strategie aan om elke veldstrijd aan te gaan.
“Onze visie voor For Honor is om een game te maken die alle emoties teweeg brengt die een krijger ook zou voelen op een echte veldslag. De spanning van het oog-in-oog staan met dodelijke tegenstanders, van de adrenaline van jouw oprukkende leger tegen de vijanden en van de chaos in de veldslag niet wetende van welke hoek en wanneer de volgende aanval komt,” aldus Jason Vandenberghe, Creative Director van Ubisoft. “Het is een game die de kunst van het zwaardvechten en de nalatenschap van legendarische strijders van Ridders,Vikingen en de Samurai in één ervaring samenbrengt.”