In een gesprek met Criterion producer Jeremy Chubb heeft de website van Next-Generation wat meer info op weten te vangen over het een en ander rondom de shooter Black. Zo wordt er onder andere gepraat over de verschillen tussen de Xbox en de PlayStation 2 versie. Volgens de medewerker zijn beide versies echter identiek aan elkaar en kunnen er geen daadwerkelijke zichtbare verschillen benoemd worden: ‘Black is identical on PS2 and Xbox. At Criterion, we pride ourselves on our technology, particularly for PlayStation 2. While the Xbox version sports pretty much the same state-of-the-art audio, visuals, physics etc, the real challenge was in coaxing this performance out of PS2.’ Het was dus enkel vrij lastig om dezelfde performance op de PS2 te kunnen krijgen als de Xbox versie. De Microsoft console heeft wat meer kracht aan boord dus het vinden van een gelijke balans was een moeilijkere klus. De favoriet is volgens Chubb echter de PS2 versie vanwege de geprefereerde controller.
Verder wordt ook nog over het physics-systeem gepraat. Waarom heeft men Black zo gemaakt dat alles verwoestbaar is? Het gaat vooral om de bedoelingen van de developer om het de gamer zo attractief mogelijk te kunnen maken. Er is dan ook vooral inspiratie gehaald uit films van de laatste 10 jaar, hieronder behoren vooral Aliens, The Terminator, True Lies, Black Hawk Down, The Rock, The Matrix en Die Hard. Vooral Black Hawk Down is een typische game waarin je aardig wat aspecten van terug kunt zien in deze consolegame. Naast dit alles worden ook de graphics nog besproken, dit alles kun je dan ook hier lezen.