Uit een interview van de Gameinformer met John Doyle, producent bij EA Black Box, werd gepraat over de game Need For Speed: Pro Street (PlayStation 3, Xbox 360). Men zou ditmaal een zo realistisch mogelijke game produceren. Er zal dan ook een nieuw remsysteem aanwezig zijn in het spel. Momenteel is de titel al zo’n 15 tot 16 maanden in ontwikkeling. Meer dan 100 mensen werken aan de racegame. De races zullen verder allemaal overdag plaatsvinden, en een nieuw schademodel wordt eindelijk geïntroduceerd waardoor je dus ook daadwerkelijk schade kunt zien aan je bolide.
Need For Speed: Pro Street zal daarnaast geen politie in het spel te bieden hebben. Je zult dus niet achtervolgd worden door de pikken, wat in de voorgaande delen nog een belangrijk aspect bleek te zijn. De kunstmatige intelligentie van de spelers die tegen je rijden zal echter een stuk agressiever uit de verf komen. In totaal biedt het spel, om maar direct door te gaan met de details, 4 inmiddels bekende game modi: Grip (circuit mode), Drift, Drag en Speed Challenge. De Sixaxis tilt-mogelijkheden zullen tot slot ondersteunt worden op de PlayStation 3.