MXGP PRO presenteert de compound

thumbnail

Milestone kondigt met veel plezier de terugkeer van de Compound aan. Dit bij MXGP-fans zeer geliefde trainingsgebied is nu groter dan ooit en biedt spelers alle ruimte hun racevaardigheden te verbeteren. Ook kunnen ze er deelnemen aan spannende trainingssessies en races op verschillende circuits met wisselende weersomstandigheden.

Dit jaar is het trainingscomplex ontworpen als een bosgebied van één vierkante kilometer groot. Dit gebied is gebaseerd op een echte locatie, het prachtige Esino del Lario, omringd door het Grigna-gebergte en in het zuiden grenzend aan het Comomeer. In dit geweldige gebied kunnen spelers naar hartenlust trainen en de omgeving verkennen. De Compound bevat twee tracks, een voor Supercross en een voor Motorcross, waarop spelers zowel tegen de tijd als tegen de officiële coureurs kunnen racen. Voor de grootste liefhebbers van offroadraces is ook nog een zeer uitdagende extra track aangelegd.

The Compound is het ideale gebied om in te trainen en je raceprestaties klaar te stomen voor het kampioenschap. Je kunt hier vele verschillende motorcrossdisciplines trainen: controle in de lucht, scrubs, bochten nemen, modder, staande starten en remmen, elk gekoppeld aan 5 testsessies. Zo kunnen spelers samen met officiële MXGP-coureurs trainen om de vaardigheden van hun eigen coureur steeds verder te ontwikkelen.

Zoals eerder aangekondigd, werkten de ontwerpers van Milestone dit jaar samen met uitzonderlijke partners: de officiële MXGP-rijders Tim Gajser, Tony Cairoli en Gautier Paulin. Tijdens de ontwikkeling gaven ze zeer uitgebreide en waardevolle feedback over elke vaardigheid. Dit resulteerde in het échte racegevoel met een zeer hoog niveau van realisme.

Tim Gajser was onze referentie voor het reproduceren van bewegingen in de lucht en scrubs. Vervolgens hielp meervoudig kampioen Tony Cairoli ons bij het getrouw nabootsen van de reactietijden van de motoren bij de start en het managen van remkracht. Tenslotte deelde Gautier Paulin zijn ervaring en kennis over het winnen op verschillende ondergronden: modder, zand, enz., en hoe je zo snel mogelijk door bochten racet zonder de controle over je motorfiets te verliezen.

Tim Gajser legde aan onze ontwikkelaars uit hoe je precies een scrub uitvoert: “De scrub is een zeer speciale techniek, daarom heb ik uitgelegd hoe het lichaam beweegt en hoe de motorfiets daarop reageert. Om tijdens een race een perfecte scrub uit te voeren, moet je zoveel mogelijk blijven leunen, bijna alsof je door de lucht snijdt, en een lage baan behouden. Dat is de enige manier om eerder te landen en wat tijd te winnen.” Hij heeft de scrub-functie in de game al geprobeerd. “Ik was onder de indruk van de hoge kwaliteit en het realisme van de reproductie, het was echt leuk!

Gautier Paulin: “De ontwerpers hebben geweldig werk geleverd. Ik was verrast om te zien hoe de ondergronden volledig identiek zijn aan het echte werk, net als de reacties van de motor op natte of droge ondergronden, bijvoorbeeld hoe de motor snelheid verliest als je tegen een heuvel op rijdt en snelheid wint bij de weg omlaag. Ik probeerde verschillende tracks en gaf de ontwikkelaars mijn feedback.” Voor het bochtenwerk, had hij een speciaal verzoek. “Ik vroeg de ontwikkelaars om te werken aan de reactie van de motor wanneer je de banking-techniek in bochten gebruikt, voor extra grip. Het is echt ongelooflijk hoe goed dat nu voelt in MXGP PRO.”

Tony Cairoli: “Dit jaar hebben de ontwerpers geweldig werk verricht, vooral wat betreft de physics van de coureurs en motoren. Het remmen verandert nu bijvoorbeeld sterk op basis van het type terrein. Tijdens het testen van de modderige tracks realiseerde ik me dat het remmen op sommige secties te zacht aanvoelde, waardoor de motor niet goed remde, dus heb ik dat aan de ontwikkelaars gemeld. Toen ik later een rondje ging race om te zien hoe ze mijn feedback hadden verwerkt, was ik erg onder de indruk van hoe realistisch het allemaal voelde.”

De Compound is dit jaar een zeer compleet trainingsgebied, niet alleen voor de gevorderde fans, maar ook voor het gewone publiek, zodat iedereen kan genieten van de kick die alleen motorcross kan leveren. Een plaats waar coureurs hun vaardigheden écht kunnen verbeteren door henzelf of andere coureurs uit te dagen. En, boven alles, een plaats om heel veel plezier te beleven!

MXGP PRO is vanaf 29 juni 2018 verkrijgbaar voor PlayStation 4 en Xbox One voor € 69,99 en voor Windows-pc/STEAM voor € 49,99.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx