Microsoft’s Jeremy Wacksman, global marketing manager van de Xbox Live marketing divisie heeft bekend gemaakt dat er geen plannen zijn om de grootte van de XBLA games limiet te veranderen. Onlangs werd nog gesproken door Capcom over de game Bionic Commando, welke ook als arcade titel zal gaan verschijnen op het PlayStation netwerk en Xbox Live Arcade. Echter zou het spel door de gestelde limiet van Microsoft per game kwalitatief minder zijn dan de PS3-versie. Microsoft buigt echter niet en zegt zich gewoon te houden aan de gestelde grootte per game. Tot dusver is er slechts één uitzondering gemaakt en wel voor Street Fighter (HD Remix), aangezien deze te veel content zou bezitten volgens Microsoft. Meer kun je nalezen via de website van Gamasutra.
We haven’t heard that too much. We raised it when we did because of the ecosystem and the development community, but we have no plans to change that right now. It ensures small, pick-up-and-play games, and I think people are finding… look at Undertow that just came out. Unreal Engine 3, single and multiplayer, with cutscenes in audio, under 50 [megs]. Not even under 150 megabytes. Developers are finding incredible ways to fit into our platform, and that’s part of why I say that.