Microsoft heeft besloten om een regel uit de TCR (Technical Certification Requirements) te schrappen. Het betreft een regel waarin staat dat games op de Xbox 360 moeten draaien met een minimale resolutie van 720p, uiteraard in combinatie met een HD-scherm. De minimale resolutie van 1280×720 (progressive) is echter vanaf heden niet meer vereist, waardoor developers dus ook kunnen kiezen voor een lagere resolutie. Ontwikkelaars hoeven daarnaast ook niet meer gebruik te maken van fullscreen anti-aliasing (AA), iets dat voorheen ook verplicht werd.
De TCR is een document waaraan developers zich dienen te houden. Echter mogen sommige developers als Rockstar en Bungie gebruik maken van slechts ‘n deel van de TCR. Zo draaien Halo 3 en GTA IV op een lagere resolutie. Volgens David Jeffrries van Black Rock is 720p niet direct het startpunt van HD, en is de regel niet meer zo van belang.
Net als zoveel games op de PS3 ook niet, dit maakt niet zoveel uit, je kan met veel technieken compenseren voor resolutieverlies, de 360 zelfs meer door de rasterizer. Voor de Indie scene is dit prachitg, want HD graphics maken vergt gewoon VEELS te VEEL tijd in een hoop gevallen.
Star Ocean 4 draaide ook niet in 720p
Volgens mij draaide Halo3 destijds ook niet op 720P, dus zo heel streng waren ze al niet.