Microsoft is Nvidia bedrag verschuldigd voor gebruik backwards compatibility

thumbnail

Nu Microsoft ATI boven Nvidia heeft verkozen en Nvidia nu dus aan de slag is bij Sony om een chip te leveren lijkt het alsof de relatie tussen beide leveranciers helemaal is stuk gelopen. Uit een recente briefing blijkt echter dat Microsoft nog wel contact wil met Nvidia, Microsoft zou Nvidia namelijk nog een bedrag moeten betalen, Nvidia moet namelijk nog toestemming geven aan Micrsoft om de huidige Xbox games compatible te laten maken met de aankomende Xbox 360 console.

In a separate meeting with Microsoft management, we confirmed that the company has agreed to pay a small royalty to Nvidia to allow the Xbox 360’s ATI chipset to emulate the performance of the Nvidia chipset in reading certain Xbox games. For games written in a single layer (management assumes that this is a large percentage of Xbox games), the hardware emulation should perform well.

For games written in multiple layers, a further emulation must be provided. The company intends to create software “patches” (i.e., separate emulation programs) for top-selling Xbox games written in multiple layers, and intends to sell the Xbox 360 with a hard drive that is pre-loaded with these patches. We presume that the majority of Xbox games will be backward compatible, and the company assured us that it intends to add patches should consumer demand warrant such action.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx