Microsoft: 60 fps is geen standaard, het is aan de developers

thumbnail

Spelontwikkelaars kunnen zelf kiezen met welke framerate hun games draaien. Dat heeft Aaron Greenberg van Microsoft gezegd via de Tomwarren. Eerder zei Greenberg nog dat standaard alle games op 60 frames per seconde zullen draaien, maar hij draait dit zelf weer een beetje terug. “60 frames per seconde is geen verplichting voor ontwikkelaars. Ze moeten zelf bekijken hoe ze de kracht van de console het beste kunnen benutten. Het is geen moet om 60 frames per seconde of meer standaard te realiseren.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    4 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Kont
    Lid
    4 jaren geleden

    Over het algemeen heb ik er ook geen problemen mee als een game niet op 60fps draait. Alleen shooters vind ik wel echt een stuk fijner als die op minimaal 60 fps draaien. Heb eerst een tijdje Warzone gespeeld op console en later overgestapt op PC waarbij het 80+ fps blijft. Je merkt toch dat je dan een stuk soepeler en fijner speelt.

    Kont
    Lid
    4 jaren geleden

    Zojuist gelezen dat Ubisoft heeft aangegeven tegenover Eurogamer Portugal dat Valhallo op 30fps draait op de Xbox series X. Valt me dan toch wel weer beetje tegen met zo’n grote titel. Zou wel fijn zijn als je de keuze krijgt 1080 60fps of 4k 30fps straks.


    Naar boven
    4
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx