Metroid Prime Hunters komt er aan voor de Dual Screen. IGN en andere websites hebben de review inmiddels echter al. We mogen heel wat verwachten… Er zijn 6 nieuwe speelbare ‘bounty hunters’ in Metroid Prime Hunters. Je unlocked ze door van ze te winnen in de singleplayer mod of door iemand die ze al heeft geunlocked te verslaan in de multiplayermogelijkheid. Het karakter dat je verslaat wordt dan voor jou speelbaar. Het spel bevat 7 gamemodes en meer dan 25 levels. Je kunt deathmatch spelen waarbij degene met de meeste kills wint. Je hebt daarnaast ook nog Survival mode. Hierbij krijg je een X-aantal levens en de winnaar blijft aan het einde over. Je hebt ook Prime Hunter. De eerste die hierin een kill maakt krijgt speciale krachten zoals bv. geen reload-time waardoor je sneller schiet. Maar je moet ook kills blijven maken omdat je health sneller omlaag gaat. Door kills te maken krijg je weer health. Daardoor wordt je gedwongen om tegenstanders te zoeken, en wordt de kans dat je gekilled wordt ook groter. Dit brengt wel meer spanning in het spel.
IGN (90%) praised the game’s presentation and online play, but were a bit annoyed by the game’s lazy boss designs. “Metroid Prime Hunters is easily the best handheld first person shooter developed to date, even with its somewhat high learning curve and cramp-inducing control.”
Gamepro (90%) loved the graphics and multiplayer aspects of the title, but thought that the touch screen aiming was a bit tricky when precision was required. “Although the single player game will provide you with hours of entertainment, the multiplayer in Hunters could be a game all unto its own.”
Gamespot (86%) was particularly impressed by the controls, but not so much by the apparently linear level design. “The online action is smooth and lag free in our experience, and you’re likely to find stiff challenges online against other human opponents.” [Note: Gamespot has since taken down their review due to an error. We’ll post their updated score as soon as they publish it. Thanks Adam!]
Gamedaily (80%) said that the lacking single-player mode was more than made up for by the excellent online component. “The game’s controls take a bit of time to get used to, but once you get the hang of it, you’ll realize NST has done an extraordinary job in bringing Samus to the Nintendo DS.”