Metroid Prime: Corruption

thumbnail

Verhaal

The Galactic Federation’s Base Sector Zero wordt aangevallen door ruimtepiraten. Samus moet het verdedigingsysteem herstellen door de generator te repareren. Maar aan het einde van haar pad wacht haar iets verschrikkelijks, iets dat ze van tevoren niet had verwacht. Leuke introductie of niet? Voor (toekomstige) spelers van Nintendo’s nieuwe spelcomputer de Wii zal dit zeker een aangename verrassing zijn, en daar kan ik me eerlijk gezegd wel in vinden. Ik werd er laatst namelijk zelf nog op aangesproken dat er nog zo weinig Wii content online was, en daarom hoop ik jullie met een preview blij te maken. Maar daarvoor kan ik het niet bij één alinea laten.

De intense spelbesturing komt volledig tot zijn recht!

Metroid Prime I was een zeer groot succes op de Gamecube, deel twee viel voor sommigen wat tegen en deel drie gaat het helemaal worden aldus Nintendo en Retro Studio’s. Zoals hierboven staat vermeld wordt je direct in het heetste van de strijd gegooid, iets wat we o.a. hebben kunnen zien in deel één van Metroid Prime. Om deze reden zijn er een hoop karakters in het spel gestopt. Om maar even wat te noemen, je hebt: Samus, Dark Samus (Lijkt me duidelijk!), The Galactic Federation en talloze verschillende nieuwe bounty hunters. Je krijgt volgens Nintendo meer vijanden op je dak dan je denkt, en daardoor zou de controller van de Wii ook helemaal tot zijn recht komen. Het kan ook best voorkomen dat je in het begin verschrikkelijk moet wennen aan de gameplay van de Wii, maar daarvoor is de actie van Metroid Prime: Corruption ook behoorlijk intens gemaakt en zul je een ervaren speler moeten zijn wil je dit spel behendig (Let op mijn woordspelling) uitspelen. Nintendo heeft gezegd dat het spel niet voor beginners is, en daarmee stelt het een feit vast dat Nintendo wel degelijk spellen kan maken die niet alleen voor kinderen geschikt zijn. Let op! Dit spel is ook niet geschikt voor kleine kinderen, weet dus waar je je geld heen ‘’rolt (Samus kan zich immers tot een bal vormen om door kleine openingen te kunnen).’’

Wapens van Samus

Dat zij zich kan oprollen tot een bol wisten we al, dat ze koele wapens had wisten we ook. Maar nu heeft Nintendo samen met Retro Studios gezorgd voor een aantal leuke nieuwe gadgets, wapens wel te verstaan. Zo kun je met Samus tot een redelijke hoogte springen, en terwijl je dat doet ook nog schieten op je vijanden. Deze mogelijkheid is al eerder geboden, maar is nu gewoon ‘’geperfectioneerd’’ door Retro en Nintendo. Zoals gebruikelijk in de echte Metroid sfeer worden je wapens sterker en sterker naarmate jij in het spel vordert. Samus zelf zal ook sterker worden, en daardoor zal het later in het spel makkelijker worden om aan vijanden te ontsnappen. Maar pas wel op dat je daar niet te lang mee wacht, voor je het weet heb je een dozijn van de sterkste ruimtepiraten op je dak zitten die niet rusten totdat jij dood bent. Nintendo heeft voor haar Wii controller een aantal speciale elementen laten ontwikkelen die je meer besturingsmogelijkheden zal bieden, iets wat volgens Nintendo ligt aan het stijlvolle en originele design van de controller. Doordat je deze elementen in de game zult gaan tegenkomen zullen ook de standaard eerste persoonsmogelijkheden veranderd worden, iets wat Nintendo wilde om het spel extra aantrekkelijk te maken. Maak je daar dus maar niet ongerust over, je zult meer en meer wapens en elementen tegenkomen in Corruption dan je van een gemiddeld Nintendo spel gewend bent.

Hoe moet je nou verder in het spel?

Doordat Dark Samus nog steeds rond raast met zijn ruimtepiraten worden steeds meer planeten besmet met de gevaarlijke Phazon seeds. Je gebruikt namelijk de Wii controller om door de landschappen van de verschillende planeten heen te navigeren en je zult zodoende heel wat ‘’slechts’’ op je pad tegenkomen, maar Nintendo heeft dan ook intense actie beloofd en dat samengepakt met alle mogelijke wapens, besturingsmogelijkheden en elementen zouden Nintendo en Retro’s Metroid Prime: Corruption tot een groot succes moeten maken, iets wat Nintendo nog wel kan gebruiken aangezien er niet echt veel ontwikkelaars zijn die exclusief spellen maken voor de consoles van Nintendo. Al met al denk ikzelf dat Retro en Nintendo wel hun best hebben gedaan om dit spel een ware glans mee te geven, maar om daar zeker van te zijn zul je nog zeker tot eind 2006 moeten wachten, misschien later, maar laten we dat maar niet hopen.


  • Auteur: Eric Peter v/d Kooi | Genre: Action | Release: 19-07-2006 | Uitgever: Nintendo | Ontwikkelaar: Retro Studios
    Graphics: | Geluid: | Gameplay: | Besturing: | Replay:

    0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx