Deep Silver kondigt vandaag aan dat het bedrijf een belangrijke mijlpaal heeft bereikt in de wereldwijde verkoop van de zombie actiegame Dead Island. Sinds de release in september 2011 zijn er wereldwijd meer dan vijf miljoen exemplaren verkocht van Dead Island en kent de game nog steeds uitzonderlijk sterke verkoopaantallen via alle kanalen, zowel voor de retail als digitale versie.
“Waar anderen zich richten op steeds toenemende budgetten voor ontwikkeling en het opbouwen van een merk door middel van grootse marketingcampagnes, staat Deep Silver erom bekend om op het juiste moment innovatieve en frisse gameplay te bieden. Dead Island heeft een ongelooflijk actieve en enthousiaste community en we zijn blij de vijf miljoenste speler in de wereld van Banoi te mogen verwelkomen. Dit bewijst wederom dat het nemen van risico’s op het gebied van games uitgeven succesvol kan zijn en dat zelfs op het einde van een consolecyclus nieuwe IP’s kunnen worden neergezet die leiden tot duurzame franchises”, aldus Klemens Kundratitz, CEO van Koch Media.
“Wij zijn erg trots op de vijf miljoen exemplaren die wereldwijd zijn verkocht! We zien dit aanhoudende succes als een bijzonder goed voorteken voor de te verwachten verkoopcijfers van Dead Island Riptide, de game die later dit jaar wordt verwacht”, aldus Menno van der Bil, Internationaal Commercieel Directeur bij Koch Media. “Het succes van Dead Island heeft bewezen dat we op de juiste weg zijn met onze IP-strategie voor Deep Silver. Je kunt van Deep Silver in toekomst dan ook nieuwe IP’s met een innovatieve invalshoek en mogelijk zelfs verrassende inslag verwachten.”
Dead Island Riptide is het vervolg in de Dead Island franchise. Het verhaal is een vervolg op de incidenten uit de originele game en voegt nieuwe kenmerken toe aan de op co-op gerichte gameplay.