De Game Informer heeft een interview weten te houden met Mark Rein, Vice President bij Epic Games, over de game Unreal Tournament III (onlangs nog bekend onder de naam Unreal Tournament 2007). Zo vertelt hij dat Epic vanaf het begin van de ontwikkeling nog niet de plannen had om een Xbox 360 versie te produceren van de game. Het grootste probleem hierbij was vooral het niet kunnen ontwikkelen van home-made content voor de Xbox 360 waardoor nieuwe mods van gewone gebruikers dus niet geïntegreerd zouden kunnen worden. Men wilde de mogelijkheden dan ook even afwachten voor Epic besloot het spel ook naar de 360 te brengen.
Verder zal de shooter laten zien wat de Unreal Engine 3 in haar mars heeft. Met het inmiddels al verschenen Gears of War werd dit logischerwijs al eens laten zien, maar ook Unreal Tournament III zal wat dat betreft erg hoogstaand gaan worden en efficient gebruik maken van de engine, die is ontwikkeld door hetzelfde concern. Met de Xbox 360 versie hoopt men verder vooral een grotere doelgroep te kunnen bereiken en meer eenheden te verkopen, zo zegt Rein. Wel weet hij nog niet of beide versies op een zelfde tijdstip op de markt zullen gaan verschijnen.