Met MAG zal het mogelijk zijn om met 256 spelers online in één server te spelen op de PlayStation 3. Deze mogelijkheid heeft bij veel mensen vraagtekens opgeroepen aangezien lag en problemen vrijwel niet verhinderd kunnen worden. Echter vertelde Alan Van Slyke van Zipper Interactive op de PAX dat men gebruik maakt van een unieke technologie die problemen uit de weg zal moeten gaan. “Voor we zijn gestart aan een front-end client technologie zijn we eerst begonnen met het maken van servers. We vroegen ons vooral af hoe we een dergelijk aantal van 256 spelers kwijt zouden kunnen zonder lag en exploits als resultaat. Peer-to-peer hosting was niet efficiënt genoeg dus hebben we onze eigen netwerkoplossing bedacht. Zo wordt data van een centrale netwerkserver afgehaald en verwerkt.” Exacte details rondom de technologie wil de man echter nog niet onthullen. Hier wordt dan ook een patent voor aangevraagd waardoor andere bedrijven die ook gebruik willen maken van de technologie bij de ontwikkelaar van MAG aan zullen moeten kloppen. “We hebben in ieder geval veel geïnvesteerd in de server tech en we hebben ervoor gezorgd dat alles zeer stabiel en op grote schaal zal kunnen draaien.”
Klinkt goed!! dus in de toekomst zouden we meschien nog is zo iets kunnen verwachten…?:D
Klinkt interessant. Ik ben benieuwd of deze nieuwe techniek de toekomst wordt voor andere games.