LucasArts heeft aangegeven dat veel developers momenteel nog maar weinig gebruik maken van de kracht van de aanwezige consoles. De next-generation hardware van de Xbox 360 en PlayStation 3 bieden dan ook meer kracht dan momenteel gebruikt wordt door de ontwikkelaars van games, zo vertelt LucasArts president Jim Ward. LucasArts is er echter van overtuigd dat de game Fracture wel grafische en gameplay krachten zal gaan gebruiken en zowel de PS3 als de 360 naar de limiet zal brengen. Of dat daadwerkelijk zal gebeuren zullen we eind dit jaar gaan zien, als de game gelanceerd wordt. Het gaat hier om een shooter die zich afspeelt in een futuristische oorlog tussen facties. De speler komt in het jaar 2161, daar waar ecologische rampen zich voordoen.
“While a lot of games are pushing the limits of what can be done visually in games, we also wanted to push gameplay to levels that literally could not be done on the previous generation of hardware. We are really pushing the limits of what the Xbox 360 and PS3 can do with Fracture,”
De uitspraken kun je nalezen via de website van MCVUK.