Molyneux is vaak een man die zijn mond voorbij weet te praten en een niet al te slimme indruk op doet wekken bij mensen. Ditmaal is hij echter wel goed bij zijn eigen studio betrokken en praat hij over Fable 2 die op dit moment in ontwikkeling is. Zo heeft Lionhead als doel games te maken die andere developers nooit zouden maken. Het team is dan ook ambitieus en wil mensen verassen met nieuwe, originele games.
Bij Fable beloofde men dat als je een zaadje zou planten, dat deze uiteindelijk uit zou groeien tot een boom. Dit was echter niet realiseerbaar in het eerste deel maar zal wel in het 2e deel mogelijk zijn. In Fable 2 kun verder een kleine nederzetting in tien jaar uit laten groeien tot een grootse stad. Als je echter een nederzetting direct uit gaat moorden, zal deze uiteraard niet gaan komen. De gameplay is dan ook zeer dynamisch en past zich aan aan het gedrag van de speler. Je kunt in Fable 2 door het leven gaan als een mannelijk, maar dus ook vrouwelijk karakter.
De hero quests, vervolgens, zul je weer van kinds af aan gaan vervullen, maar gevoelens gaan hier ook een rol bij spelen. Zo kun je bijvoorbeeld verliefd worden op een ander character en zelfs de liefde letterlijk bedrijven in de game. Zo kun je zelfs kiezen of je veilig of niet-veilig seks hebt. Je kunt dus ook kinderen krijgen als je een vrouwelijk character bent en dit kind zal ook in het spel zijn eigen rol gaan vervullen. Uiteraard is ook geld weer erg van belang, hiermee kun je natuurlijk weer je eigen wapens kopen en een huis bewoonbaar maken.
Tot slot zal Fable 2 ook gebruik maken van een nieuw constrained combat” systeem en staat er nog een feature te wachten waarover Molyneux nog niet wil praten. Heel wat interessante details dus over Fable 2.