Kojima: PS3 tilt sensing wordt niet goed genoeg gebruikt

thumbnail

Ryan Patyon van Kojima Productions heeft duidelijk gemaakt dat de tilt mogelijkheid van de PlayStation 3 controller erg overhyped wordt. Hij zegt dat de functie niet te veel moet worden gebruikt in games en dat je juist de fun ervan moet inzien tijdens het gamen. Dit is alleen het geval als je de tiltfunctie slechts enkele keren laat opduiken op speciale momenten en interessante manier. Dat is ook hoe Metal Gear Solid 4 dit toepast. Al te veel bewegen hoeven we dus niet te verwachten met het spel, al zijn we benieuwd hoe men dit dan exact heeft toegepast. Dat zien we dan ook in juni van dit jaar.

“I think the problem with this feature is it was severly overhyped,” says Assistant Producer Ryan Payton. “It was talked up as Sony’s answer to the Wii Remote. The trick is to use Sixaxis sparingly and have fun with it. I don’t think anybody wants to play a long game while consistently having to tilt the controller around. Rather, it’s fun for the player when they’re given a chance to use it in short bursts– that’s how we’re approaching Sixaxis in MGS4.”

Meer kun je hier nalezen.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx