Osmo, het bekroonde spelsysteem voor iPad waar kinderen spelenderwijs mee leren, brengt hun vernieuwde Coding Starter Kit naar de Benelux. Met de kit leren kinderen op een leuke en eenvoudige manier programmeren.
De Osmo Coding Starter Kit bestaat uit drie verschillende spellen. In Coding Awbie gebruiken spelers de fysieke programmeerblokken om hoofdpersoon Awbie op het beeldscherm te besturen. Met Coding Jam leren ze de creatieve kant van het programmeren kennen, om vervolgens hun zelf geprogrammeerde muziek te delen met familie, vrienden en de Jam-community. Coding Duo draait om samenwerken en strategisch denken, om op die manier nieuwe werelden vrij te spelen en meer dan 60 programmeer puzzels op te lossen.
De Osmo Coding Starter Kit leert spelers niet alleen de basisprincipes van het programmeren, het leert hen ook luisteren, kritisch denken, observeren, muziek maken en op een creatieve manier problemen oplossen. De Osmo Coding Starter Kit is geschikt voor kinderen van 5 tot en met 10 jaar.
Fysiek en digitaal vormen een geheel
Osmo spellen brengen de creatieve verbeelding van kinderen tot leven, en combineren hun liefde voor schermen met de tactiele, hands-on interactie die ze nodig hebben om zich te ontwikkelen. De ‘Reflective AI’ technologie zorgt ervoor dat de iPad camera de fysieke objecten die voor het apparaat liggen kan ‘zien’. De games reageren op wat zich voor de tablet afspeelt, waarmee de digitale omgeving en fysiek spel naadloos in elkaar overgaan. Deze techniek is de eerste in z’n soort; Osmo geeft kinderen een blanco doek om zichzelf te uiten en te leren door middel van fysiek spel.
De Coding Starter Kit is de tweede vernieuwde Osmo kit die in de Benelux te koop is. Onlangs introduceerde Osmo de vernieuwde Genius Starter Kit.
Leuk concept, lijkt een beetje het Gamemaker concept. Of je ermee leert programmeren is 2, maar het geeft je in ieder geval wel het inzichtelijke niveau van een programmeur hopelijk.