De PlayStation 3 zal het flink zwaar gaan krijgen met de game Killzone 3. Via de VG247 laat Patrick Garrat weten dat het spel alles uit de console zal gaan halen. Killzone 2 gebruikte zo’n 60% van de SPU-load, maar Killzone 3 zal de volledige 100% eruit trekken. “Ik denk dat we op dit moment 100% eruit zullen halen. Er komt bijna rook uit de machine, bijna.”
“Alles wat eruit gehaald wordt heeft te maken met de schaalbaarheid en de omgevingen en de actie die je op je scherm te zien krijgt. Levels zijn tot 10 maal groter dan in Killzone 2. Killzone 2 was een kleine game, maar dat lag aan de limiet die we toen bereikt hadden. Ditmaal denk ik dat we het maximale halen van wat we kunnen bereiken. Maar dat doen we altijd.”
Hopelijk komt er ook dan een verdikte multiplayer in met 64 a 128 spelers… zou wel tof zijn… want ik heb nog steeds het gevoel bij die game dat het niet echt aan is… het was wel een ubervette game kz2. maar er moet een veel grotere strijd komen met meer troepen.
Zeiden ze dat ook niet van Uncharted 2 en Killzone 2? Hoe dan ook, we gaan het mee maken. Ik ben wel benieuwd, 100% gaat ze vast niet lukken.
er schijnt ook totale distructie in te zitten al? bad cmpany 2 ofzo? dat neemt ook heel wat rekenwerk in voor de CELL. hopelijk tonen daar wat van in de trailer/demo op de sony persconferentie. kwil ook die jungle zijn. wordt het zoals avatar? verslaat hij de jungle van crysis 1?
Het zal wel een iets zwaardere game worden voor de PS3 alleen al door de 3D effecten.
mjah, lekker kansloos nieuws… dat zeggen ze vanaf dag 1 al, dat ze het maximale eruit halen. Het maximum wil ook totaal niets zeggen. Een slechtgeprogrammeerde game kan ook 100% in beslag nemen terwijl hij 100%ruk is. Een veel betere en mooiere game hoeft daarentegen maar 80% te gebruiken bij wijze van, en is nog steeds mooier en beter. Dus lekker kansloos nieuws ;P