John de Lancie leent stem aan Quantum Conundrum

thumbnail

Square Enix Ltd., uitgever van SQUARE ENIX interactieve entertainment producten in Europa en andere PAL territoria, heeft bekend gemaakt dat John de Lancie – vooral bekend van zijn rol als “Q” on Star Trek: The Next Generation en zijn gastoptredens in Breaking Bad – zijn stem leent aan de veelbelovende first-person platform puzzelgame Quantum Conundrum. In het spel neemt De Lancie de hoofdrol op zich als prettig gestoorde en onophoudelijk inventieve Professor Fitz Quadwrangle. Professor Quadwrangle, hopeloos verdwaald in een andere dimensie, is vastberaden om zijn neefje door zijn buitengewone doch zeer gevaarlijke herenhuis te gidsen.

“Het personage van de professor is grappig, een beetje bizar en was erg plezierig om tot leven te wekken,” aldus De Lancie. “Als spelers half zoveel lol hebben met de game als ik had met het spelen van het personage, dan zijn ze verzekerd van een fantastische tijd.”

Quantum Conundrum wordt ontwikkeld door Airtight Games en is de nieuwe game van PORTAL medebedenker Kim Swift. Het spel zal naar alle verwachting deze zomer beschikbaar komen als download voor Windows PC, het PlayStation Network voor de PlayStation 3 en Xbox LIVE Arcade voor de Xbox 360.

WAT IS QUANTUM CONUNDRUM?

In Quantum Conundrum kruipen spelers in de huid van een jochie die voor een weekend bij zijn oom wordt gedropt. Deze oom blijkt niemand minder dan de briljante, excentrieke uitvinder Professor Fitz Quadwrangle te zijn. Wanneer spelers het enorme herenhuis van de Professor binnentreden, uitgedost met allerlei bizarre technologie en dito testapparatuur, realiseren zij zich al snel dat hun oom verdwenen is. Gelukkig krijgen ze al snel de beschikking over Professor Quadwrangle’s nieuwste uitvinding: de Inter-Dimensional Shift Device. Dit apparaat verandert, met een druk op de knop, de wereld om hen heen in een andere dimensie! Door de Professor terug te vinden, dienen spelers de nieuwe IDS Device veelvuldig te gebruiken om veilig door het ingewikkelde huis van A naar B te komen. Tijdens het avontuur moeten spelers zich aanpassen aan – en gebruik maken van de verschillende dimensies om van de ene bizarre en uitdagende kamer naar de volgende te raken. Het klinkt misschien eenvoudig, maar het is een flinke klus voor een kind in een gigantisch huis dat dienst doet als puzzel!

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx