Jagex, een leidende ontwikkelaar en uitgever van games uit het Verenigd Koninkrijk, heeft aangekondigd dat ze het ontwikkelingsteam van de studio verder hebben aangesterkt. De aanwervingen zet vaart achter de plannen van het bedrijf om de Runescape-franchise verder te laten groeien en om nieuwe game-ervaringen te creëren. Zelfs met de huidige situatie omtrent het coronavirus, staat 2020 op het punt om wederom een jaar van significante investeringen te worden als het gaat om rekruteringen.
Jesse America is aangesteld als Executive Producer van een onaangekondigde online action role-playing game. Jesse heeft meer dan 18 jaar ervaring binnen de gamesindustrie en is werkzaam geweest in alle verschillende aspecten van game-development, van prototyping tot live game operations. Jesse komt over van Activision Blizzard King, waar hij in senior productierollen verantwoordelijk was voor spellen als Candy Crush Saga en Call of Duty Mobile.
Mario Rizzo heeft zich bij Jagex aangesloten als Executive Producer van een Massive Multiplayer Online Role-Player Game. Mario heeft 17 jaar lang MMORPG’s ontwikkeld en is zijn carrière begonnen bij Sony als producent van de EverQuest-serie en Star Wars Galaxies. Mario was later verantwoordelijk voor de wereldwijde publicatie van Games as a Service bij Electronic Arts en Ubisoft. Hij heeft recentelijk Artisan Studio’s mede opgericht en het bedrijf geleid als CEO.
Jendrik Posche sluit zich aan als Technical Executive Producer met meer dan drie decennia aan ervaring in technologie en productie. Bij Jagex zal Jendrik werkzaam zijn binnen alle aspecten van Jagex om complexe technische initiatieven te helpen begeleiden en ondersteunen, zodat de service blijft groeien en nieuwe functies worden geproduceerd in lijn met de doelstellingen van het bedrijf en het team.
Nick Beliaeff, SVP Game Development bij Jagex, zei:
“We zijn verheugd om deze drie opmerkelijke talenten te verwelkomen in het Jagex-team. Elk van hen brengt een schat aan ervaring in de industrie met zich mee en een enorme leiderschapservaring in het toezicht op high-performance-ontwikkelingsteams die toonaangevende producten uitbrengen. Ze zullen een cruciale rol spelen in de voortdurende evolutie van Jagex door het bouwen en uitbreiden van de RuneScape-franchise en de technologieën die hen geweldig maken. Dat allemaal terwijl ze spannende nieuwe games ontwikkelen die voortbouwen op onze portfolio van living games”.
Phill Mansell, CEO van Jagex zei:
“Zelfs tijdens deze ongekende pandemie herkennen we het belang van investeren in bijzonder talent en we zijn nog steeds van plan onze talentpool te blijven uitbreiden in 2020. Jesse, Mario en Jendrik hebben zich aangesloten bij het leiderschap dat verantwoordelijk is voor levendige, toegewijde en getalenteerde ontwikkelingsteams. Als je ziet welke fundering er ligt voor de volgende spannende hoofdstukken in het verhaal van Jagex, dan word ik heel enthousiast”.