In een recent interview dat gehouden is met de heer Iwata van Nintendo is het een en ander duidelijk geworden over de nieuwe innoverende keuze voor een niet-klassieke controller en de aankomende online service die het concern voor de consument in petto heeft. Zo vertelt Iwata de keuze om niet door te gaan met het aloude concept waarmee gestart is in het verleden, het doorzetten van een succesvolle controller. Iwata geeft toe dat sommige mensen binnen Nintendo gewoon door wilde gaan met een nieuwe controller die het concept overneemt van de normale controllers die we kennen (GameCube, NES, SNES etc.). Nintendo erkende echter de nieuwe innoverende techniek die men met de huidige Wii controller kan gaan introduceren en besloot later toch te gaan voor een (hopelijk) werkende formule.
De Virtual Console is daarnaast ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Door oude games te verkopen voor weinig geld is het mogelijk om developers toch te kunnen stimuleren om oude games terug te brengen naar de Virtual Console. Met een team van 3 mensen zou het dan ook simpel zijn om dergelijke klassiekers te ontwikkelen voor het platform, zo zou een drietal zo’n 2 maanden werk hebben voor het maken van een game.
Over het WiiConnect 24 netwerk wordt ook nog even gepraat. Hij noemt een voordeel dat onder andere betrekking heeft op de Dual Screen handheld. Zo is het mogelijk om promotie demo’s te versturen van de Wii naar de Dual Screen (Lite). Deze kunnen door Nintendo verstuurt worden waarna een leuke LED zal gaan branden bij het voltooien van een download: Users would wake up each morning, find the LED lamp on their Wii flashing, and know that Nintendo has sent them something. They would then be able to download the promotional demo from their Wii’s to their Nintendo DS’s.”