Introductie uitbreindspassen van Pokémon Sword en Shield met twee extra contentsets

thumbnail

Vandaag hebben The Pokémon Company International en Nintendo nieuwe downloadcontent aangekondigd voor de videospellen Pokémon Sword en Pokémon Shield. De Pokémon Sword-uitbreidingspas en de Pokémon Shield-uitbreidingspas bevatten de uitbreidingen The Isle of Armor en The Crown Tundra . Dit zijn twee afzonderlijke avonturen waarin de fans nieuwe personages kunnen ontmoeten, onlangs ontdekte Pokémon kunnen vangen en nieuwe gebieden in de regio Galar kunnen gaan verkennen. Pokémon Sword en Pokémon Shield, die nu exclusief verkrijgbaar zijn voor Nintendo Switch™-systemen, zijnde snelst verkopende Nintendo Switch-spellen aller tijden. Tijdens het lanceringsweekend werden er wereldwijd meer dan zes miljoen exemplaren verkocht , waarmee ze meer geld in het laatje brachten dan enig ander Pokémon-spel tijdens de lancering.

Tijdens een Pokémon Direct-presentatie hebben The Pokémon Company International en Nintendo tevens Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX bekendgemaakt. Het spel is een weerzien met de Pokémon Mystery Dungeon-spellen Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team en Pokémon Mystery Dungeon: Blue Rescue Team, die in 2006 in Europa uitgebracht zijn. Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX bevat vernieuwde visuals en kenmerkt zich door een prachtige prentenboekachtige stijl. Het spel is er nu exclusief voor Nintendo Switch-systemen en wordt op 6 maart 2020 gelanceerd.

DE POKÉMON SWORD-UITBREIDINGSPAS EN POKÉMON SHIELD-UITBREIDINGSPAS
Trainers kunnen meteen aan hun nieuwe avontuur beginnen met dezelfde SAVE-gegevens als waarmee ze Pokémon Sword of Pokémon Shield spelen. Daarnaast kunnen ze in de hoofdspellen op nagenoeg elk moment The Isle of Armor en The Crown Tundra gaan verkennen. Of Trainers nu net aan hun avontuur in de regio Galar zijn begonnen of al een heel eind op weg zijn naar het kampioenschap, ze kunnen plezier beleven aan de nieuwe content zodra deze uitgebracht wordt.[1]

De release van The Isle of Armor staat gepland voor eind juni 2020, en de release van The Crown Tundra voor het najaar van 2020. De Pokémon Sword-uitbreidingspas en de Pokémon Shield-uitbreidingspas bevatten beide contentsets en zullen later vandaag – 9 januari 2020 – in de voorverkoop gaan voor € 29,99. In beide uitbreidingen kan een nieuw gebied verkend worden en kunnen nieuwe Pokémon en kledingstukken, handige functionaliteiten en nog veel meer ontdekt worden. Bovendien kunnen fans bij de aanschaf van de uitbreidingspas speciale verrassingen krijgen: een Pikachu-pak en een Eevee-pak. Fans kunnen het Pikachu-pak en het Eevee-pak in Pokémon Sword of Pokémon Shield verkrijgen via codes die ze na de aanschaf van de uitbreidingspas ontvangen.

The Isle of Armor
In deze uitbreiding begeven Trainers zich naar The Isle of Armor, het toneel van een nieuw avontuur in de regio Galar. The Isle of Armor is een gigantisch eiland boordevol omgevingen die in Galar nog niet eerder te zien zijn geweest. De spelers vinden er bruisende stranden, bossen, moerassen, grotten en zandduinen. Daarnaast zijn er vele Pokémon die op dit eiland hun thuis hebben en er te midden van de weelderige natuur in alle vrijheid wonen. Er is zelfs een dojo die gespecialiseerd is in enkele zeer bijzondere trainingsmethoden. Trainers en hun Pokémon worden leerling van de meester van deze dojo en trainen hard om nog sterker te worden.

The Crown Tundra
Deze uitbreiding speelt zich af in de besneeuwde wereld van The Crown Tundra. The Crown Tundra kenmerkt zich door een schitterend, zilverkleurig landschap. In dit ijskoude gebied met zijn grillige winterse bergen leven de mensen in kleine gemeenschappen waar men elkaar steunt en op elkaar vertrouwt. Een bepaalde persoon zal de speler benoemen tot de leider van het verkenningsteam in The Crown Tundra. Trainers krijgen de opdracht om de gebieden van dit bevroren land te gaan verkennen. Hier kunnen Trainers alle hoeken en gaten van de Pokémon-schuilplaatsen gaan ontdekken, waarvan ze tot nu toe alleen tijdens Max Raid Battles een glimp op hebben kunnen vangen.

ONLANGS ONTDEKTE POKÉMON
Kubfu
Category: Wushu Pokémon
Type: Fighting
Height: 0,6 m
Weight: 11,9 kg
Ability: Inner Focus

Kubfu komt voor in The Isle of Armor. Deze Pokémon is een harde werker die zowel zijn lichaam als zijn geest wil trainen. Hij vindt motivatie in nederlagen en traint daarna nog harder om sterker te worden. Hij heeft een orgaan dat ‘vechtenergie’ in zijn onderbuik opwekt. Voordat hij een gevecht ingaat, vergroot hij deze energie door unieke ademhalingstechnieken en een enorme concentratie. Wilde Kubfu wonen in bergachtige gebieden ver weg van de regio Galar. Ooit was het echter een soort die Galar zijn thuis noemde. Historische teksten vermelden dat deze soort in een ver verleden naar onbekende landen met mensen trok om er op verkenning te gaan of handel te drijven. De verslagen duiden erop dat de Kubfu die tegenwoordig in afgelegen berggebieden wonen, mogelijk afstammen van Kubfu die ingeburgerd raakten in de verre landen die ze tijdens hun tochten bezochten.

Urshifu (Single Strike Style)
Category: Wushu Pokémon
Type: Fighting/Dark
Height: 1,9 m
Weight: 105 kg
Ability: Unseen Fist

Urshifu (Rapid Strike Style)
Category: Wushu Pokémon
Type: Fighting/Water
Height: 1,9 m
Weight: 105 kg
Ability: Unseen Fist

Kubfu evolueert tot Urshifu wanneer hij voldoende training heeft gehad. Urshifu heeft schijnbaar twee vormen: een Single Strike Style en een Rapid Strike Style. En het blijkt dat elke vorm bovendien verschillende typen heeft. Urshifu in de Single Strike Style-vorm vechten het liefst zonder enige terughoudendheid. Wanneer ze woedend zijn, vallen ze een tegenstander meedogenloos aan tot hij helemaal verslagen is. De bewegingen van een Single Strike Style Urshifu zijn vaak direct en met volle snelheid recht vooruit. Hij houdt eerst afstand tot zijn tegenstanders en springt er dan ineens op af om een krachtige klap uit te delen. Urshifu in de Rapid Strike Style-vorm blijven rustig. Ze observeren hun tegenstanders en beoordelen hun sterkte terwijl ze aanvallen ontwijken. Een Rapid Strike Style Urshifu gebruikt tijdens een gevecht vloeiende bewegingen om de aanvallen van een tegenstander te ontwijken, en bedelft hem vervolgens onder een stortvloed aan snelle slagen.

Gigantamax Urshifu (Single Strike Style)
Category: Wushu Pokémon
Type: Fighting/Dark
Height: 29 m+
Weight: ??? kg
Ability: Unseen Fist

Gigantamax Urshifu (Rapid Strike Style)
Category: Wushu Pokémon
Type: Fighting/Water
Height: 26 m+
Weight: ??? kg
Ability: Unseen Fist

Single Strike Style Urshifu en Rapid Strike Style Urshifu hebben ook Gigantamax-vormen. Gigantamax Single Strike Style Urshifu kan zo in woede uitbarsten. Mensen noemen hem zowel ‘de verpersoonlijking van woede’ als ‘een hemelse afgezant die kwade geesten met zijn woede verjaagt’. Gigantamax Rapid Strike Style Urshifu blijft rustig en kalm. Bij contact met deze Pokémon lijken sommigen bijzonder onrustig te worden en het gevoel te hebben dat hun diepste zielenroerselen blootgelegd worden. Anderen daarentegen melden een gevoel van opluchting, alsof ze bevrijd zijn van kwade geesten.

Calyrex
Category: King Pokémon
Type: Psychic/Grass
Height: 1,1 m
Weight: 7,7 kg
Ability: Unnerve

Trainers komen Calyrex tegen in The Crown Tundra. Deze Pokémon regeerde in een ver verleden over heel Galar. Hoewel hij gevoelig en broos overkomt, zijn al zijn bewegingen gracieus en waardig. Hij is bovendien enorm intelligent en ziet naar verluidt elk evenement uit het verleden, het heden en de toekomst.

GIGANTAMAX-VORMEN VAN EERSTE PARTNER-POKÉMON UIT POKÉMON SWORD EN POKÉMON SHIELD
In de uitbreiding The Isle of Armor kunnen Trainers bepaalde Pokémon die samen met hen reizen, helpen aan het vermogen om te Gigantamax-en. Dit heeft geleid tot de ontdekking van de Gigantamax-vormen voor Rillaboom, Cinderace en Inteleon, de evoluties van de drie Pokémon waaruit Trainers hun eerste partner in de regio Galar konden kiezen.

Gigantamax Rillaboom
Category: Drummer Pokémon
Type: Grass
Height: 28 m+
Weight: ??? kg
Ability: Overgrow

De boomstronkdrum van Rillaboom is snel gegroeid, zozeer dat hij zelf nu wel op een klein bos lijkt. Gigantamax Rillaboom is opgegaan in dit woud van drums en nog krachtiger geworden. Hij kan zijn stokken hanteren alsof het zijn eigen ledematen zijn. Daarnaast beschikt hij over buitenzintuiglijke technieken. Gigantamax Rillaboom wijdt zich volledig aan zijn drumspel vanwege de kracht die in hem opwelt. Het geluid kan oceanen overgaan en te horen zijn in andere regio’s. Naar verluidt beginnen degenen die de beat horen, ongecontroleerd te dansen en worden ze overweldigd door een ritme dat in hen opborrelt.

Gigantamax Cinderace
Category: Striker Pokémon
Type: Fire
Height: 27 m+
Weight: ??? kg
Ability: Blaze

De brandende bal bij de voeten van Cinderace heeft dankzij de Gigantamax-energie enorme proporties aangenomen. Als Gigantamax Cinderace met zijn perfecte techniek tegen de bal trapt, neemt zijn strijdlust bezit van de bal, waardoor de bal tegenstanders als het ware op eigen houtje achtervolgt. Gigantamax Cinderace heeft ongelooflijk sterke benen. Naar verluidt behoren zijn benen in feite tot de sterkste van alle Pokémon. Zelfs zonder zijn gigantische Pyro Ball kan hij krachtige aanvallende trappen uitdelen die andere Dynamax Pokémon verpletteren.

Gigantamax Inteleon
Category: Secret Agent Pokémon
Type: Water
Height: 40 m+
Weight: ??? kg
Ability: Torrent

Inteleon heeft dankzij het Gigantamax-en een uitzonderlijk lange start. De lengte van zijn staart is naar verluidt meer dan 50 m. Wanneer Inteleon Gigantamax-t, strekt hij zijn lange staart uit en vormt hij een zuil door hem recht te houden. Aan de bovenzijde ervan neemt hij een gevechtspositie aan. Deze Pokémon heeft een ongelooflijk scherpe geest en berekent exact de effecten van de zwaartekracht op de baan van zijn schoten. Hierdoor is hij een uiterst effectieve sluipschutter. Inteleon heeft vele verborgen hulpmiddelen, en ook deze worden versterkt wanneer hij Gigantamax-t. Met de knipvliezen op zijn ogen kan Inteleon niet alleen de afstand tot zijn doelwit meten maar nu ook de temperatuur, de luchtdruk en zelfs de luchtvochtigheid bepalen. Inteleon is tevens een echte sluipschutter, die met gemak een bes op een afstand van meer dan 14 km raakt.

REGIONALE VORMEN VAN BEKENDE POKÉMON
In Galar zijn regionale vormen van bepaalde Pokémon terug te vinden. Deze vormen hebben zich aangepast aan de unieke omgeving van één specifieke regio en hebben een andere verschijning dan die van dezelfde soort wanneer deze in andere regio’s ontdekt zou worden. Deze aangepaste vormen staan bekend als de Galar-vormen van deze Pokémon. En hun gedrag lijkt ook af te wijken van dat van de eerder ontdekte vormen van hun soort.

Galarian Slowpoke
Category: Dopey Pokémon
Type: Psychic
Height: 1,2 m
Weight: 36 kg
Ability: Gluttony/Own Tempo

De Slowpoke van de regio Galar aten vroeger de zaden van een bepaalde plant die in hun leefgebied groeide. Deze zaden waren in feite Galarica-zaden, die tot op de dag van vandaag in de regio Galar als belangrijke specerij bij het koken gebruikt worden. De Slowpoke in Galar hebben gedurende meerdere generaties deeltjes van dit kruid in hun lichamen opgehoopt, waardoor ze uiteindelijk de unieke verschijning en gedragingen hebben verkregen waarom ze nu bekendstaan. Galarian Slowpoke brengen hun dagen wentelend door op kusten en rivieroevers zonder aan iets bijzonders te denken. Af en toe kunnen ze een haarscherpe blik in hun ogen krijgen. Al snel komt hun zwijmelende gelaatsuitdrukking echter weer terug. Dit gedrag wordt naar men meent veroorzaakt door de opgehoopte Galarica-deeltjes die de hersenen van Galarian Slowpoke stimuleren. Hierdoor gaat hij aan iets geweldigs denken. Galarian Slowpoke vergeet echter onmiddellijk weer wat hij zojuist in gedachten had. Galarian Slowpoke kan evolueren tot Galarian Slowbro bij gebruik van een item dat te vinden is op The Isle of Armor. Hij kan daarentegen evolueren tot Galarian Slowking bij gebruik van een item dat te vinden is in The Crown Tundra.

MEER POKÉMON UIT EERDERE SPELLEN TE VERKRIJGEN IN POKÉMON SWORD EN POKÉMON SHIELD
Vele Pokémon die niet oorspronkelijk verschenen zijn in Pokémon Sword en Pokémon Shield, hebben hun thuis op The Isle of Armor en in The Crown Tundra. Trainers komen in contact met een levendige verscheidenheid aan Pokémon: van onlangs ontdekte Legendarische Pokémon en nieuwe regionale vormen tot bekende Pokémon die voorheen in andere regio’s woonden. Er zijn ook gratis updates gepland voor Pokémon Sword en Pokémon Shield die samenvallen met de release van deze uitbreidingen. Er staan updates gepland voor dezelfde datums als waarop de uitbreidingen The Isle of Armor en The Crown Tundra uitgebracht worden. Met elk van deze updates kunnen spelers die geen uitbreidingspas aangeschaft hebben, Pokémon verkrijgen die via de uitbreidingen The Isle of Armor en The Crown Tundra toegevoegd worden door bijvoorbeeld ruilen. Spelers kunnen ook eerdere Pokémon naar hun spellen overbrengen vanuit de clouddienst Pokémon HOME, waarvan de lancering gepland staat voor februari 2020. Dit kan zolang deze Pokémon voorkomen in de uitbreidingen The Isle of Armor en The Crown Tundra.[2]

NIEUWE OUTFITS
In The Isle of Armor kunnen fans een speciaal trainingspak krijgen. Met hun nieuwe outfit kunnen ze elke uitdaging aan en zijn ze zowel lichamelijk als geestelijk helemaal klaar voor hun aankomende training. In The Crown Tundra kunnen Trainers expeditie-uitrusting aantrekken om voorbereid te zijn op het onderzoeken van de vele fascinerende bestemmingen die de toendra herbergt. Ze kunnen er een vreemde tempel vinden waar ze hem het minst verwachten, of een mysterieuze boom die op een plek groeit waar dat niet lijkt te horen.

NIEUWE PERSONAGES
Tijdens hun avontuur komen Trainers vele boeiende personages tegen.

Een man genaamd Mustard maakt zijn opwachting in The Isle of Armor. Hij is verantwoordelijk voor de training van de speler. Hij is een legendarische Trainer die een verbluffende 18 jaar kampioen was, voordat Dynamax-en in de gevechten van de Pokémon League ingevoerd werd. Zijn record staat nog steeds. Niemand minder dan kampioen Leon zelf heeft getraind heeft onder Mustard, de eerste die het verborgen talent van Leon onderkende.

Er zijn twee nieuwe rivalen die in The Isle of Armor kunnen verschijnen: Klara en Avery. Dit zijn bekwame Trainers van Pokémon van respectievelijk het type Poison en het type Psychic. Ze trainen hard, zodat ze op een dag een gym en een stadion voor hun eigen type kunnen opzetten. De rivaal met wie Trainers te maken krijgen, is afhankelijk van het spel dat ze spelen. Klara is gespecialiseerd in Pokémon van het type Poison en traint hard in de dojo van Mustard. Ze doet bijna alles om lief en schattig over te komen, want om populariteit geeft ze namelijk het meest. Ze loopt de hele dag rond met een glimlach op haar gezicht, maar hierachter schuilt een berekenende geest waarvan ze optimaal gebruikmaakt. Avery is een van de Trainers die sterker wil worden in de dojo van Mustard. Daarnaast is hij een bedreven gebruiker van Pokémon van het type Psychic. Hij is een gentleman en welgemanierd maar ook erg trots.

NIEUWE FUNCTIONALITEITEN DIE TOEGEVOEGD ZIJN AAN THE ISLE OF ARMOR EN THE CROWN TUNDRA
Er zijn meer dan honderd nieuwe kledingstukken toegevoegd aan The Isle of Armor en The Crown Tundra. In The Isle of Armor ontdekken Trainers nieuwe items die hen helpen tijdens hun avontuur, zoals een Exp. Charm, die goed van pas komt bij het verhogen van het level van hun Pokémon. Nieuwe tutoraanvallen die nog niet eerder beschikbaar zijn geweest in spellen uit de Pokémon-hoofdserie, komen voor in de uitbreiding The Isle of Armor. Dit geldt ook voor Restricted Sparring, waarbij Trainers beperkt worden in de typen Pokémon die ze kunnen gebruiken, en waarbij ze gedwongen worden onder vastgestelde voorwaarden te vechten. In de uitbreiding The Crown Tundra kunnen Trainers en hun vrienden via een nieuwe spelfunctionaliteit Pokémon-schuilplaatsen betreden en verkennen. Diep in deze schuilplaatsen bestaat de kans dat ze Legendarische Pokémon uit eerdere spellen van de Pokémon-hoofdserie tegenkomen.

Vele Pokémon die niet in het Wilde Land van Galar voorkomen, hebben hun thuis op The Isle of Armor en in The Crown Tundra. De Galar Pokédex van Trainers wordt bijgewerkt, zodat ze nog meer te ontdekken Pokémon kunnen registreren. In The Isle of Armor proberen spelers The Isle of Armor Pokédex compleet te maken, terwijl ze dat in The Crown Tundra voor The Crown Tundra Pokédex doen.

Net als in het Wilde Land zijn er op The Isle of Armor en in The Crown Tundra Pokémon-schuilplaatsen. Wanneer Trainers naar een Pokémon-schuilplaats gaan waar een rode lichtzuil vandaan komt, kunnen ze deelnemen aan een Max Raid Battle. Dit zijn gevechten waarbij de speler een team vormt met drie andere Trainers en het opneemt tegen een Dynamax Pokémon. In de Pokémon-schuilplaatsen op The Isle of Armor en in The Crown Tundra kunnen Trainers Pokémon tegenkomen die niet in het Wilde Land voorkomen. Ze kunnen vrienden uitnodigen voor deelname aan deze Max Raid Battles. En dat zijn niet alleen vrienden die met de Pokémon Sword- of Pokémon Shield-uitbreidingspas spelen. Zelfs vrienden die Pokémon Sword of Pokémon Shield zonder uitbreidingspas spelen, kunnen met een speler meedoen.

VOORPROEFJE VAN POKÉMON SWORD- EN POKÉMON SHIELD-UITBREIDINGSPAS DIE VIA UPDATE VERKRIJGBAAR IS
Later vandaag – 9 januari 2020 – komt er een update voor spelers van Pokémon Sword en Pokémon Shield waarmee ze een stukje van de nieuwe content van de uitbreidingspas kunnen ervaren. Zodra spelers de update hebben ontvangen, moeten ze zich naar Wedgehurst Station begeven. Daar ontmoeten ze een Trainer die voorkomt in de content van de uitbreidingspas. In Pokémon Sword komen Trainers in contact met Klara, terwijl ze in Pokémon Shield te maken krijgen met Avery. Spelers kunnen zelfs een Galarian Slowpoke aan hun team toevoegen. Het maakt niet uit of spelers de uitbreidingspas wel of niet aangeschaft hebben. Iedereen die Pokémon Sword of Pokémon Shield speelt, kan het begin van het verhaal van de uitbreidingspas ervaren.[3]

SPECIALE VERRASSING BIJ AANSCHAF VAN POKÉMON SWORD- EN POKÉMON SHIELD-UITBREIDINGSPAS
Als trainers een uitbreidingspas aanschaffen, kunnen ze als speciale verrassing een Pikachu-pak en een Eevee-pak ontvangen. Ze kunnen deze outfits in de uitbreidingen dragen maar ook in Pokémon Sword en Pokémon Shield.[4]

Ga voor meer informatie over de Pokémon Sword- en Pokémon Shield-uitbreidingspas naar Pokemon.nl/SwordShieldEX

POKÉMON MYSTERY DUNGEON: RESCUE TEAM DX
Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX speelt zich af in een wereld waarin alleen Pokémon wonen. Wanneer spelers hun ogen voor het eerst opendoen, zien ze een Pokémon voor zich en verstaan ze wat hij zegt. Bij nadere beschouwing realiseren de spelers zich dat ze zelf een Pokémon zijn geworden. Volgens de Pokémon die ze ontmoeten, voltrekken zich plotseling overal in deze wereld natuurrampen, die alle mogelijke problemen veroorzaken. Spelers en hun partner-Pokémon besluiten een reddingsteam samen te stellen dat Pokémon in de problemen gaat helpen.

Spelers beantwoorden enkele vragen die aan het begin van spel gesteld worden om te bepalen welke Pokémon ze zullen zijn. Vervolgens kiezen ze de Pokémon die tijdens dit avontuur hun partner wordt. Voor het hoofdpersonage en zijn partner kan gekozen worden uit 16 verschillende Pokémon. Spelers krijgen op verschillende manieren aanvragen voor reddingsklussen, bijvoorbeeld via het mededelingenbord in het Pelipper Postkantoor of via brieven die bezorgd worden in de postbus op de reddingsbasis van het team van de speler. Wanneer spelers een klus geklaard hebben, stijgt het aantal reddingspunten van het reddingsteam. Als ze voldoende punten verzameld hebben, gaat de ranking van hun reddingsteam omhoog. Wanneer ze hun reddingsteam voor het eerst samenstellen, heeft het de Rookie-ranking. Spelers kunnen al doende ervaring opdoen om als reddingsteam op te gaan voor wat alle reddingsteams nastreven: de Gold-ranking.

In deze wereld zijn er op verschillende plaatsen Mysterieuze Kerkers te vinden, zoals in bergen, canyons en bossen. Elke keer dat een speler een Mysterieuze Kerker betreedt, is de lay-out ietsje anders. Ze moeten zich een weg door deze kerkers banen om de ene na de andere klus te klaren waarvoor ze een aanvraag ontvangen.
In de kerkers treffen spelers verschillende nuttige items zoals zaden, bessen en TM’s aan die goed van pas komen op hun avontuur. Net als de lay-out van de kerkers veranderen ook de typen items en hun locaties elke keer dat spelers een kerker betreden. Spelers moeten de juiste items op het juiste moment gebruiken om Pokémon in de problemen te kunnen helpen.

De kerkers worden bewoond door vele Pokémon die het hoofdpersonage aan zullen vallen. In de kerkers verlopen de gevechten volgens het toerbeurtprincipe. Dit houdt in dat op elke aanval van een speler ook een aanval van zijn tegenstanders volgt. Omdat tegenstanders in deze toerbeurtgevechten pas in actie komen als de speler dat doet, heeft de speler voldoende tijd om na te denken over zijn volgende aanval. Als de speler in paniek raakt en een knop indrukt of zonder uit te kijken over enkele treden loopt, kan hij wel eens in een onverwachte netelige situatie terechtkomen. Om met succes hun weg te vinden in een kerker, moeten spelers weloverwogen beslissingen nemen en zorgvuldig nagaan hoe de vijandige Pokémon zich bewegen.

Dit spel kan in elke stijl op de Nintendo Switch gespeeld worden: tv-stijl, tafelstijl of handheldstijl. Daarnaast zijn de volgende functionaliteiten toegevoegd die de spelers kunnen helpen om hun Pokémon te besturen en door het spel te leiden. Zelfs als ze er voor het eerst aan beginnen, kunnen ze zich dus gemakkelijk een weg door een kerker banen.

• Automatische modus: met ingang van dit spel is een automatische modus toegevoegd. Met deze functionaliteit kunnen spelers gemakkelijker door hun avonturen komen. Als een speler simpelweg op de L-knop drukt, kunnen het hoofdpersonage en zijn team eenvoudig voorttrekken. Wanneer een speler een vijand nadert, wordt de automatische modus vanzelf uitgeschakeld.

• Automatisch een aanval plaatsen met de A-knop: normaal gesproken kiest de speler uit vier aanvallen de aanval die hij tegen een vijand wil gebruiken. Wanneer spelers niet weten welke aanval ze moeten gebruiken, kunnen ze de vijand recht voor zich krijgen en op de A-knop drukken om automatisch de beste aanval te plaatsen die tegen deze tegenstander gebruikt kan worden.

• Er kunnen maximaal acht Pokémon meereizen: wanneer Trainers een kerker verlaten, kunnen ze zoals gebruikelijk drie teamleden hebben. In dit spel kunnen ze tevens Pokémon toevoegen die ze tijdens hun tocht door een kerker tegenkomen, en zo met maximaal acht teamleden door een kerker trekken.
• Flauwvallen in een kerker: als een speler in een kerker wordt verslagen, kunnen ze andere spelers vragen om hen te komen redden of ze kunnen zichzelf redden met een van hun andere reddingsteams. Daarna kunnen ze hun avontuur vervolgen vanaf het punt waar ze flauwgevallen zijn.

Later vandaag kan er gratis een demoversie van Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX gedownload worden via de Nintendo eShop. Spelers kunnen in deze demoversie niet alleen het begin van het verhaal spelen, maar ze kunnen ook de SAVE-gegevens van de demo overzetten naar de volledige versie wanneer deze op 6 maart 2020 uitgebracht wordt. Tegelijkertijd kunnen fans ook alvast Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX via de Nintendo eShop downloaden, zodat ze na de officiële release meteen aan hun avontuur kunnen beginnen.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx