Koffiepauze: Games zijn te duur

Home Forums Games discussies Koffiepauze: Games zijn te duur

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #453994
    SpawNSpawN
    Deelnemer
    10

    Z@3 Redrum wrote:

    Black werd al een jaar van tevoren aangekondigd met de eerste echte gameplay beelden. Als je dan nagaat dat de game zo’n 1 á 2 jaar in ontwikkeling is geweest, kan je wel uitrekenen hoeveel miljoen dat kost voor de ontwikkelaar (personeelskosten, bouwen van de engine, eventueel licenseren van de engine etc.). Bij WOW hetzelfde, Blizzard zet weet ik veel hoeveel man op zo’n project en dat moet natuurlijk weer eruit gehaald worden, al wordt hiermee wel heel grof verdient. Ik vind het eerder bij WOW absurd dat je zoveel per maand moet betalen, dat zou ik dus echt niet kunnen. Maar het is natuurlijk wel verslavend, en men werkt er hard bij. Als je enige support krijgt, zoals ook bij Steam (Half-Life 2, Friends system, CS gratis gratis erbij + Team Deathmatch etc.), dan vind ik het het geld meer dan waard. Btw jammer dat ze het maken van mods tegenwoordig niet meer vergemakkelijken zoals bij Half-Life 1, Quake III, UT etc het geval was. Toen had je nog veel speelwaarde verhogende mods als Jailbreak, ,Tactical Ops, Scientist Hunt, weet ik veel hoeveel nog meer. Maar dat terzijde.

    kan best zijn dat de ontwikkelingskosten hoog liggen. maar dan moeten ze niet gek opkijken dat mensen games downloaden. 60 euro voor een game die je binnen 2 weken uitgespeeld hebt, op alle moeilijkheden, vind ik echt veel te veel. Steek er dan nog wat kosten en moeite in voor een Online multiplayer stand erbij. Dan was het de 60 euro nog waard geweest.

    #453995
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Nou ligt eraan. HL2 vind ik zonder MP ook al 60 euro waard. Je moet kunnen zien of men haar best gedaan heeft om het een topper te maken. Maar games als Ankh, 50 Cent, of wat dan ook, vind ik echt geen 50 of 60 euro waard. Vaak zijn het vooral hypes die de game zouden moeten maken, maar daadwerkelijk is het gewoon prut. Misbruik van karakters.

    #453996
    imported_Yellow13NLYellow13NL.
    Deelnemer
    10

    Games zijn te duur. 50 a 60 euro of nog meer is een schandalige prijs voor iemand die gewoon eens een avondje of een middag wat entertainment wil. Ik zie veel mee in de prijzen die Amerika hanteert, daar betalen ze max. 50 dollar voor een game en dan heb je ook nog een collector’s edition. Ik heb dat laatste zelf van een chatvriendin gehoord die in Georgia woont, daar betalen ze echter op verschillende plaatsen wel meer voor hun console. Maar om bij de games te blijven, de industrie in Europa zou een stuk beter lopen als de gameprijzen omlaag gingen. Op deze manier kun je de verkopen bevorderen en maken wij nog eens kans om eerder een console in huis te hebben dan een ander werelddeel. Dus ja, de gameprijzen omlaag gooien met ongeveer 20 tot 30 euro zou de verkopen alleen maar goed doen en bovendien alleen maar lovende woorden achterlaten voor de mensen die ze maken en uitgeven. Dat laatste geldt overigens ook voor de mensen die spelcomputers maken en uitgeven.

    #453997
    wieblwiebl
    Deelnemer
    10

    Als er minder gedownload word en meer gekocht word, gaan we prijzen omlaag, en gaan er meer mensen de game kopen. De vraag is alleen, bij wie ligt de eerste zet?

    Moeten gamers beginnen met games kopen zodat de prijzen daarna zakken, of moeten de publishers het spel goedkoper maken zodat meer games het spel kopen?

    Het nadeel is alleen wel, dat er veel mensen kijken naar de prijs als maatstaf voor de kwaliteit voor het spel, wanneer een goed spel voor 35 euro te koop zou zijn, zou dat bij menig gamer de indruk wekken dat de game minder goed is dan games van 60 euro.

    Daarom is het in mijn ogen een goede zaak als developers een betere (misschien wel onkraakbare) beveiliging zetten op een spel. Hierdoor zijn gamers genootzaakt de game te kopen, en kan de prijs omlaag. Een maandelijkse (wellicht lage) vergoeding vragen voor het spelen van een spel, zou misschien ook een optie zijn. World of Warcraft is hier een goed voorbeeld van, maar hier is de prijs misschien wel té hoog. Als je voor een shooter o.i.d. 2 euro per maand of iets dergelijks zou vragen, zouden de game-prijzen FLINK omlaag kunnen. Als je na een maand of 3 dan uitgespeeld bent, heeft dit je 6 euro + aankoop van het spel gekost. Dit is zowel gunstig voor de gamers als voor de developers (omdat er dan simpelweg niet meer gedownload KAN worden). Ze halen nu misschien wel minder geld op van degene die het spel inderdaad gekocht hebben, maar er word dan niet meer gedownload, dus maken ze daar weer winst op.

    #453998
    RazieLRazieL
    Deelnemer
    16

    Tot op heden heeft het downloaden nog geen enkele invloed gehad op de prijzen van games. Wanneer er minder gedownload zou worden dan zou dat extra winst zijn voor de ontwikkelaars.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven