Het Grote ‘The Elder Scrolls IV – Oblivion’-topic

Home Forums Games discussies Het Grote ‘The Elder Scrolls IV – Oblivion’-topic

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #118864
    imported_Yellow13NLYellow13NL.
    Deelnemer
    10

    The Elder Scrolls IV – Oblivion

    Shivering Isles

    Knights of the Nine


    [img]http://www.evilgamerz.com/docs/games/Images%20Reviews/Th.A597.37153678.jpg[/img]

    Knights of the Nine

    De afgelopen dagen komen er steeds meer berichten naar buiten over de nieuwe, eerste echte uitbreiding van The Elder Scrolls IV – Shivering Isles. Maar helaas zijn wij daar nog niet aan toe en kan ik jullie nu de review van een andere, best grote uitbreiding van deze game aanbieden. Knights of the Nine begint in een kerk; in welke plaats of stad deze kerk staat zeg ik niet. Als je éénmaal geruchten hebt gehoord over een vreselijke serie moorden in die plaats of stad, dan ga je op onderzoek uit en krijg je te horen dat er ook een priester staat te preken voor de kerk waar het allemaal gebeurt is. Wanneer je naar de ingang van de kerk loopt wordt je tegengehouden door een City Guard die je vertelt dat je beter maar niet naar binnen kunt gaan. Dat doe je automatisch wel en je zintuigen leiden je vanzelf wel door de deur van de kerk. Als je de kerk éénmaal hebt bekeken van binnen weet je wat er allemaal is aangericht, en je gaat daarom bijna vanzelf meteen vragen stellen aan de priester aan de overkant van de kerk. Die priester vertelt je dat het om de kwade Umaril gaat die de macht probeert te grijpen. De priester vertelt je ook dat je heilige voorwerpen moet vinden en dat je snel naar The Priory of the Nine zal moeten gaan. Maar eerst moet je de spulletjes van een oude ridder van ‘’The Nine’’ vinden voordat je op zoek kunt gaan naar de heilige voorwerpen. Wanneer je éénmaal alles hebt ga je naar The Priory of the Nine die totaal verlaten is. Je gaat naar binnen en slaat direct linksom alwaar je een groot rond werk in de vloer aantreft. Het is de bedoeling om deze met één van de voorwerpen die je hebt moeten vinden te openen. Een trap opent zich naar beneden. Dan begint het verhaal pas echt wanneer je The Undercroft van The Nine binnengaat.

    Een behoorlijke speurtocht

    Dat was dan het verhaal voor een gedeelte, want de rest zul je toch echt zelf moeten uitzoeken. Om direct maar even verder te gaan; Knights of the Nine is een behoorlijke speurtocht die je toch een uurtje of 10 aan de buis gekluisterd houd. Het eerste gedeelte van Knights of the Nine is behoorlijk saai en dat komt omdat je alle Wayschrines op moet zoeken voor een zegen van de goden. Wanneer je die eindelijk hebt gekregen (Zenithar en Mara kunnen als een bug werken, kijk daarvoor eens in de buurt van Skingrad voor de echte Mara), begint het verhaal wel te lopen. Je moet een zogezegde uitrusting vinden op het uiteindelijk op te kunnen nemen tegen Umaril die Tamriel om zeep wil helpen. Maar deze Umaril heeft daarvoor natuurlijk wel een stokje gestoken, iets wat overigens maar een klein onhandig prikkertje blijkt te zijn. Die speurtocht voert je langs allerlei delen van Tamriel, van oost naar west, van noord naar zuid en weer terug. In de meeste gevallen ben je op zoek naar de uitrusting die je nodig zult hebben voordat je op zoek gaat naar Umaril, iets wat je overigens kunt doen met je mederidders als je daarvoor kiest. Die mederidders lijken net als jij ongelooflijk veel op de Tempelridders, of Tempeliers van vroeger. Ook zei gehoorzaamde God, maar in dit geval gehoorzamen jij en je ridders de negen Goden uit Knights of the Nine. Die speurtocht ga ik ook nu weer afbreken om je niet al teveel te vertellen, op Xbox Live Marketplace betaal je voor deze uitbreiding ongeveer 9,52 en in de winkels een dergelijke 24,99 voor de PC versie. Een behoorlijk verschil, maar je kunt natuurlijk ook altijd proberen de uitbreiding te downloaden via het Internet.

    Grafisch nog steeds erg goed

    Dat is Knights of the Nine zeker. De uitbreiding past perfect in het originele spel en past zich daarom ook prima aan. Mensen die een HD-TV hebben zullen helemaal van hun stoel geblazen worden, en bij Shivering Isles zal dat ongetwijfeld niet anders zijn. Verder is de gameplay ook helemaal in orde en kon ik op de Xbox 360 versie helemaal los gaan. Ik heb Knights of the Nine uitgespeeld met plezier, en kijk met tien keer zoveel uit naar Shivering Isles. Knights of the Nine kun je ook handig gebruiken. Zo kun je vragen aan je mederidders of ze mee willen gaan met je, bijvoorbeeld bij the quest The Defense of Bruma wanneer je nog niet zover bent. Dat kun je overigens ook doen als je alle guilds ook al gedaan hebt en dan heb je het voordeel dat je een groter leger hebt om tegen de invasie van The Deadra te vechten dan anders het geval was. Dat bewijst maar weer eens hoe goede uitbreiding en deze game in het algemeen is. Ik ben er zeer van overtuigd dat men voorlopig nog wel even door zal gaan met het maken van uitbreidingen, maar het kan ook zijn dat we voor het einde van het jaar een aankondiging krijgen over een nieuw The Elder Scrolls deel. Dat laatste ben ik dan nog meer benieuwd naar dan wat ook. The Elder Scrolls is net als WOW voor de WOWérs een echt levende game die je zeker wel 200 uur kunt blijven spelen, al haalt Oblivion het met alle uitbreidingen waarschijnlijk nog niet bij World of Warcraft, of WOW in vaktermen. Ik heb in ieder geval zeer genoten van deze vrij grote uitbreiding voor het vierde deel in The Elder Scrolls serie. Overigens moet je wel oppassen dat je de gevonden ridderspulletjes in deze uitbreiding kwijt kunt raken als de goden boos worden. Een belediging in The Quest van twee gescheiden broers in het origineel was al bijna genoeg om die mooie kleding kwijt te raken. Zo goed steekt de game in elkaar!

    Uitgever: 2K Games

    Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

    Genre: RPG

    Release: Out Now!!!

    Datum: 19-01-2007

    Auteur: Eric Peter v/d Kooi

    Graphics: 9.2

    Geluid: 9.6

    Gameplay: 9.0

    Besturing: 9.0

    Herspeelbaarheid: 9.0

    Eindcijfer: 9.2


    [img]http://www.evilgamerz.com/docs/games/Images%20Reviews/Th.A645.7563393.jpg[/img]

    Weer terug naar die wonderlijke wereld

    Lang geleden werd er, in de 2006 era, een spel op de markt gebracht door Bethesda Softworks en 2K Games. Dat spel heette The Elder Scrolls IV – Oblivion en zoog je letterlijk mee in een wonderlijke wereld vol wezens, mensen, vijanden, koningen, prinsen en nog meer van dat gespuis. Deze wereld waarin jij als held fungeerde, ontsnapt en wel uit een gevangenis, heet Cyrodiil. Cyrodiil is de hoofdprovincie van het land Tamriel. De hoofdstad van Cyrodiil heet The Imperial City. Jouw verhaal begint daar, en zo ook de mijne. Om jullie een heel verslag van mijn belevenissen te besparen, zal ik een korte impressie geven van mijn ervaringen voor ik jullie ga vertellen over Shivering Isles. Ik ben weer terug in Tamriel na Morrowind, en ik heb aardig wat gedaan in dit vierde deel van Bethesda’s Oblivion. In mijn campagne tegen de gedrochten uit Oblivion, en The Deadra Prins of Destruction en zijn verwanten, ben ik tot een totaal gekomen. 212 volbrachte Queeste of Side Queeste. Ruim 2000 wezens omgebracht in mijn bloedvergietende beleid. Dik 800 mensen of mensachtige moesten het ontgelden. Vele tienduizenden Septims heb ik betaald om vrijuit te gaan. Tientallen Imperial Guard zijn gestorven door mijn zwaard.

    Ik ben nog steeds maar krap level 34, en zit nog ver onder de 200 echte mensen uren die ik heb doorgebracht in Cyrodiil. Ik ben inmiddels in veel vaardigheden op zijn minst expert, maar het gaat hier dan ook alleen om mijn hoofdvaardigheden. Ik blijk ook een handige te zijn die sloten open krijgt zonder dat de personen links en rechts van mij het merken. Mijn boogschutters vaardigheden beginnen ook aardig te lijken op dat van Legolas uit The Lord of the Rings. Mijn naam is Haldir in Cyrodiil en ik ben een Nord van afkomst met een Imperial vader en een Wood Elf moeder. Ik lijk de zoon van Aragorn wel. Aid has come to me to clear the Islands of Shivering Isles. I make my way to the Niben Bay to become a God, this time for real and first in video gaming.

    De totale gekte is begonnen

    Ik sla mijn spullen in bij de lokale bevolking in The Imperial City, ga nog even vlug langs mijn zwarthandelaar in Bruma en vertrek daarna naar The Niben Bay. Ik moet volgens het geruchtenkaartje halverwege zijn. Ik kijk op mijn kaart en zie dat er een plek staat aangegeven met een rode pijl. Ik besluit maar eens ouderwets snel te reizen door mijn kaart te gebruiken. Eenmaal aangekomen houdt een wachter mij tegen en zegt me dat ik beter niet naar binnen kan gaan. Ik doe het toch, maar helaas word ik niet direct binnengelaten. Sheogorath, de God van krankzinnigheid en heerser van Shivering Isles, houdt me tegen. Even later mag ik naar binnen. Toen ik binnen was, en in een wachtkamer landde zag ik een vrij nichterige vent zitten achter een bureau met een soort van klok en wat andere spulletjes. Ik praat een tijdje met hem en ik verdien mijn eerste opdracht in Shivering Isles. Opeens schrik ik, maar dat moeten anderen maar zelf uit gaan zoeken.

    Ik snap er geen ene reet van

    Enige tijd later begeef ik mij direct naar de andere kant van het rijk. Ik kan helaas nog niet snel reizen en besluit daarom maar ouderwets alles om te brengen wat ik op mijn pad tegenkom. Tien verschillende wezens leg ik om, waarvan de meeste helaas insectachtig zijn. Een paar dagen later ben ik in het paleis van Sheogorath die verbaast is mij te zien. Ik doe kortaf en hij reageert dat hij mijn ingewanden eruit wil halen en mij daarmee wil wurgen. Ik denk bij mezelf: Je bent echt de God van krankzinnigheid. Enkele dagen later ben ik flink opgeschoten en besef ik dat het paleis en het kleine dorp aan de voet ware doolhoven zijn. Ik begin de boel te verkennen en word om de haverklap aangesproken of ik kan helpen. Ik zie ook voortdurend blanke in goudgeklede vrouwen, en even later hetzelfde met donkere vrouwen in prachtig donker paars en zwart. Ik besef dat zei de beschermers van het rijk van Sheogorath zijn. Het beste is ze niet kwaad te maken. Mijn zwaard is echter nog vies van het bloed dat ik vergoot toen ik de poortwachter ombracht. Een groot gedrocht aan kettingen dat ik wel moest ombrengen. Nog steeds begint er niets tot me door te dringen. Ik snap er geen ene reet van.

    The Queeste is yours to command your Grace

    Als je dacht dat ik teveel verraden heb, dan heb je het goed mis. Het woord krankzinnigheid komt meer dan terecht tot zijn recht. Sheogorath spoort niet en dat weet je vanaf het moment dat je zijn rijk binnengaat. Nu begin je jezelf als speler van het spel ook te beseffen waar The Wabbajack uit The Deadra Queeste Sheogorath vandaan komt. Dit is ook het voorwerp dat ik gebruikte om Martin in de verhaallijn van Oblivion verder te helpen. The Shivering Isles zijn qua oppervlakte, meren en rivieren meegerekend, ongeveer een kwart tot de helft van Cyrodiil. Het is echt met geen pen te beschrijven hoe gek je wordt van al die bomen, planten en onverwachte, haast niet te traceren vijanden. Ze hebben schutkleuren. Ik was zelf in iets minder dan tien uur klaar met de verhaallijn. Je moet dan nog de nodige Side Queeste. Ik ben er in raptempo door gegaan hoor ik mensen denken, maar het had nog sneller gekund als ik niet tig keren vast kwam te zitten in de grottenstelsels onder Shivering Isles. Die grotten worden gevoed en uitgebreid door de tientallen meters hoge bomen boven de grond. Ik stond versteld van het feit dat ik de weg kwijt raakte, zelfs met de kaart erbij. Ik raakte verdwaald en dat was me ook nog nooit overkomen in Cyrodiil. Je wordt echt gek gemaakt door alles en iedereen om je heen. Je moet en gaat mensen vermoorden, dat is zeker, of je het nu wilt of niet. Je krijgt vrienden en maakt vijanden. Je krijgt macht en je dreigt het kwijt te raken. Je hulp word gevraagd door die nichterige secretaris van je die een danseres laat komen als je dat wilt.

    Kortom, Shivering Isles is de beste uitbreiding van allemaal in de The Elder Scrolls serie. Nu nog een uitbreiding waar ik The Temple of the One in The Imperial City kan reparen, plus het belangrijkste: Koning worden van Tamriel. Ik ben sprakeloos over hoe vet deze uitbreiding is, en dat voor slechts 2400 Microsoft punten. 994 MB nam de Xbox 360 versie in beslag, veel minder dan ik had verwacht. Je krijgt er echter zoveel voor terug, niet te geloven. Deze uitbreiding moet je gewoon hebben! Ga het zelf maar ontdekken! Bethesda en 2K Games hebben topwerk geleverd, zondermeer. Ik ga weer verder, het Noorden van The Shivering Isles heeft me nodig.

    Uitgever: 2K Games

    Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

    Genre: RPG

    Release: Out Now!!!

    Datum: 29-03-2007

    Auteur: Eric Peter v/d Kooi

    Graphics: 9.6

    Geluid: 10.0

    Gameplay: 9.4

    Besturing: 9.4

    Herspeelbaarheid: 9.6

    Eindcijfer: 9.6

    +2

    #531327
    wieblwiebl
    Deelnemer
    10

    is dit niet gewoon een review ipv en ‘Grote-topic’ ?

    #531328
    BaasBaas
    Deelnemer
    10

    wiebl wrote:

    is dit niet gewoon een review ipv en ‘Grote-topic’ ?

    Een topic heeft toch ook een introductie nodig? 💡 😉 Dan heb je als lezer gelijk wat informatie om over verder te discussiëren.

    #531329
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Hoorde dat Oblivion op de Crysis engine ging draaien binnenkort of zoiets?

    #531330
    imported_Yellow13NLYellow13NL.
    Deelnemer
    10

    Vandaag, als die braakdoos 630 weer terug komt ga ik direct aan deze game. Maar tot nu toe is The Movies ook nog best verslavend. 😉🙄

    #531331
    DukeDuke
    Deelnemer
    15

    Oblivion is echt een vette game, ik speel hem nog regelmatig op de PC. Zeker met Knights of the Nine en Shivering Isles wordt de speelduur enorm verlengd. :) Heb iets van 4,5 gig aan mods voor Oblivion. :P oa. scherpere textures, quest addons, en dat soort dingen.

    #531332
    BaasBaas
    Deelnemer
    10

    Ik heb alleen Oblivion gespeeld, zonder uitbereidingen. Echt een goede game, enorm uitgebreid. Helaas duurde het voor mij té lang om een redelijk eind te vorderen in de game :mrgreen:

    #531333
    DukeDuke
    Deelnemer
    15

    Hehe, in Oblivion duurt het inderdaad wel een tijdje voordat je een goed character hebt ontwikkeld, welke ook aansluit bij jou speelstijl. Heb zelf nu een Warrior overigens. Ben nu bezig met de quests in Shivering Isles.

    #531334
    baxicbaxic
    Deelnemer
    10

    prachtige game als ik een teller had stond er al 1000 uur op ik heb die game helemaal grijs gespeeld moet trouwens nog maares veder met een andere char YEAH

    #531335
    daromalofudaromalofu
    Deelnemer
    10

    Oblivion is echt een van de beste games ooit.

    #531336
    baxicbaxic
    Deelnemer
    10

    het is een meesterljk spel ik dnek dat ik weer opnieuw ga beginnen maar eerst fallout 3 dood spelen

    #531337
    zombieaterzombieater
    Deelnemer
    10

    Dit is egt een meesterlijk game :D

    #531338
    ll3echelonll3echelon
    Deelnemer
    10

    god of war is egt de best

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven