Home › Forums › Games discussies › Hardware vergelijk xbox 360-PS3 door microsoft
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 11 maanden geleden door DooM.
- AuteurBerichten
- 10/06/2005 01:39 om 01:39 #115790
Zup gaf in de topic via een mooi schema aan dat de xbox 360 krachtiger was in vergelijk met de PS3. volgens een microsoft gast. Het hele verhaal van zijn kant kun je lezen in de topic
Microsoft waarschuwt nu al voor tekorten bij realese box 360, pagina 1. nu heb ik even een paar dingen uitgezocht en er toch even een nieuwe topic van gemaakt omdat het anders misschien niet gelezen wordt, en dat zou jammer zijn.
😉 Waar die gast met zijn hele schema’s en zijn hele technische bla bla verhaal erbij, dat ingenieurs van Microsoft hadden uitgezocht hoe de xbox 360 en de PS3 zich hardware-matig verhouden
🙄 al fout zitten. (Ik heb even 4 voorbeelden opgezocht)Voorbeeld 1: Hij zegt dat de xbox 360 aan L2 Cache
1MBheeft. En volgens hem de PS3 maar 512 KB.Hij vergeet er wel ff bij te vermelden dat alle
7 SPEvan de Cell zelf ook nog eens 256 KBhebben wat het L2 Cache verhaal betreft. En dan wordt het toch een heel ander verhaal.
Voorbeeld 2: Verder pocht hij ook nog dat de GPU van ATI
9-miljard-dot-product-operations per secondekan doen en de PS 3 dat niet haalt.Als je kijkt naar het totaal plaatje van de GPU en de CPU samen dan kan de xbox 360
33.6-miljard-dot-product-operations-per seconde aan. De PS3 poept er, ook in combinatie van de GPU en de CPU, er
51-miljard-dot-product-operations per seconde uit. Voorbeeld 3: Ook zegt hij ergens in zijn artikel dat de xbox 360
512 MBUMA memory, heeft en de PS3 maar 256 MBXDR. Ook hier laat hij voor het gemak maar weg dat de PS3 ook 256 MBvideo geheugen heeft en die kun je niet zo maar weglaten…beide hebben eigenlijk gewoon 512 mb memory.Als je naar het pure
video geheugenkijkt heeft de PS3 256 mb,en de xbox360 10 mb.Voorbeeld 4 Ook telt hij voor het gemak de
256GB/sto eDRAM op bij de totale bandwidth van de xbox360 zodat hij op 278,4 GBkomt, en geeft aan dat de PS3 maar op 48 GBkomt. Die 256 GB kun je volgens de kenners er niet zo maar klakkeloos bij optellen. omdat dat met het eDRAM te maken heeft. Als je de feitelijke GB’s bandwidth neemt heeft de xbox 360 er
44 GB/smain memory bandwidth en de PS3 48 GB/smain memory bandwidth Allemaal gegoochel met cijfers dus van die gast.
En dit zijn maar vier voorbeelden, waaaruit blijkt dat die gast een beetje creatief met de cijfers heeft gespeeld.
😉 Z@3 +110/06/2005 07:36 om 07:36 #408475yeah baby, yeah! groovy! alsk de ps3 heb dan ga ik wel ff controleren of ‘t echt 51-miljard-dot-product-operations per seconde zijn. Als ‘t er maar 50miljard zijn dan klaag ik ze aan
😈 10/06/2005 07:43 om 07:43 #408476DooM wrote:Zup
-hell- -m16- zup
pMaar goed, interessant stukje
Alleen snap ik 1 ding nog niet, hoeveel cache geheugen heeft die Cell proc nu? 768KB, 512KB of 256KB ik zal wel krom lezen 10/06/2005 12:43 om 12:43 #408477😳 Sorry zupp excuses. Het is zo de Cell zelf is op zich een processor (PPE) geen printplaatje waar die 7 cores op zitten
😉 . Het L2 cache heeft i.d.d een cache geheugen van 512KB. Maar iedere SPE zeg maar de “hulpprocessors” van de Cell hebben alle 7 ook nog eens 256KB per stuk die ook als cache mogen worden aangemerkt. En bij de Cell is het zo dat wel ALLES op een printplaat zit, dus het staat niet los van elkaar zoals 3 aparte dualcores. Alles kan razendsnel integraal met elkaar communiceren, en het geheel kan dat ook rechtstreeks met de de nvdia GPU via een pipeline, communiceren, terwijl het bij de xbox 360 tussen de drie dualcores onderling en ook nog eens naar de GPU verschillende pipelines lopen.Kijk:
[img]http://www.blachford.info/computer/Cells/CellChip.jpg [/img] Hierop zie je rechts boven en onder de SPE’s zitten van the Cell 8 stuks waarvan 7 staan aangeschakeld De 8ste is wel aangesloten maar staat als reserve zeg maar. Links onder zit dan de PPE of te wel het Power Procesor Element. Links boven zit het L2 cache .
😉 - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.