EA legt haar next-gen plannen uit

Home Forums Games discussies EA legt haar next-gen plannen uit

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #115876
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    GameInformer had een interview met Don Mattrick, een bobo van Electronic Arts, over de next gen de belangrijkste punten vind je hieronder met daarna de link naar het intervieuw.

    De ontwikkelingskosten van games behoorlijk zullen stijgen

    ( Ze gaan toch niet op safe spelen en niet weer fifa 12 SSX 16 enz enz. op ons dak gooien :mrgreen:)

    Ze gaan zich concentreren op hun sportsseries (dus toch) :? maar gaan ook hele nieuwe franchises ontwikkelen die op de huidige generatie game consoles gewoonweg niet mogelijk zijn. :)

    Wat we op de E3 alleen hebben gezien is games die graphics wel beter waren maar gameplaytechnisch niet zo veel verschilden. EA zal ook bij de nieuwe consoles meer de nadruk gaan leggen op gameplay-verbeteringen, dan moeten we denken aan betere Artificial Intelligence betere online mogelijkheden en een betere interface. omdat dat op de next-gen ook tot de mogelijkheden behoort.

    Verder maakt EA niet zo’n probleem Kosten risico verhoudingen bij de next-gen. Kosten risico verhouding wil zeggen: een game maken wordt duurder en als hij flopt leiden ze meer verlies.

    Ik denk dat het net de devvies stimuleerd geen baggerproducten meer af te leveren, want ook baggerprodukten maken wordt duurder. Als ze echt goede ideeen hebben zullen ze er echt de schoudrs onder gaan zetten om die goed uit te werken, risico blijf je altijd houden.

    Wel hoop ik dat de trend die nu is ingezet, de grote slokken de kleintjes op niet het risico met zich mee brengt dat de deadline belangrijker wordt dan het goed afleveren van een product. Aan de andere kant, kunnen de grote devvies zich eigenlijk geen flop veroorloven, het tast hun naam aan.

    En dat zullen ze ten alle tijden willen vermijden. Dat de kleine devvies zullen worden opgeslokt door de groten is niet te vermijden. De kleine devvies kunnen niet met bugetten werken die nodig zijn om een top product te maken, als ze nu door grote bedrijven worden overgenomen en echt goede steun krijgen zoals EA dat doet, schoolvoorbeeld Criterion, dan komt dat goed.

    Eigen kantekening: als Micro dit soort steun had gegeven aan RARE hadden die ook op de xbox hun werkelijk fantastische spellen reeks van de N64 kunnen voortzetten, nu vind ik Rare een beetje doodgebloed. het enigste nieuwe waar nu mee komen is Kameo, de andere twee games zijn opgepoetste versie van de N64 met iets meer mogelijkheden, Perfect Dark en Conker, en dat vind ik jammer.

    Verder zegt EA dat ze niet net zoals nu het geval is de games tegelijktijdig op beide consoles uitbrengen zonder enige veranderingen aan te voegen, nee het zal zo zijn dat de EA games die eerst op de 360 gaan uitkomen, anders zullen zijn dan de games die op de PS3 gaan uitkomenen, en visa versa. Ze zullen beter gebruik gaan maken van de graphische kracht van elke console en ook bij de verschillende versies andere dingen toevoegen. En dat is goed nieuws.

    Wel zegt hij tussen de regels door dat als de 360 er is en er zijn rond de kerst 2.000.000 stuks verkocht dat ze niet gelijk gaan beginnen om games op de 360 te pompen, de instalbase is dan nog te klein, ze wachten liever dat de instalbase grote is en ze zijn wel al bezig met titels voor de xbox 360 en ook al met titels voor de PS3. En dat is een logische redenering :P

    EA zal nu de Revolution niet links laten liggen ook al is deze console niet van het zelfde hout gesneden van de andere twee, EA ziet mogelijkheden daar ook de games op uit te brengen. Sommige Nindies zullen blij zijn andere zullen denken, O nee niet EA op de revo :mrgreen:

    De rest van het intervieuw lees je hier:

    http://www.gameinformer.com/News/Story/200506/N05.0617.1759.50098.htm

    #409761
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Mja, je zegt het zelf, de gameplay verschilt niet echt bij EA maar grafisch is het allemaal best netjes, vooral op sport gebied, omg, wat erger ik mij aan die brakke gameplay die ze al jaren hanteren daar bij EA, het loopt allemaal veel te stroef, zowel op de consoles als op de pc. Ze kunnen nog heel wat leren van developers als Konami wat mij betreft. Dat het developen van games steeds meer tijd inneemt kan ik wel geloven, maar van de anderen kant: De technologie staat toch ook niet stil? Denk dat men toch wel wat handigere technieken hanteerd dan vroeger, kan ook goed dus dat het wat overdreven is wat men allemaal beweert.

    #409762
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Wat betreft de games van EA zelf ben ik het wel voor het grootste deel met je eens, de gameplay is niet het je van het :?

    Maar als ze devvies als Criterion opslokken wordt het misschien beter en leren ze er ook van (hoop ik). Uitzondering vond ik SSX dat was gameplaytechnisch ook een best vette game, maar nu zijn we al aan deel 4 toe en echt veel veranderd is er niet hellaas.

    Ochja nieuwe consoles nieuwe kansen zullen we maar zeggen.

    Wat de tools betreft hadden de devvies in het begin veel moeite bij de PS2 want echt goede tools waren eigenlijk niet voorhanden, ze moesten vanaf nul beginen omdat de techniek in de PS2 heel erg verschilde van wat men gewend was. Nu is het bij de PS3 eigenlijk anders, IBM maakt samen met Nvdia en Sony en Toshiba de tools, en als je ziet wat die gasten van Unreal in 2 maanden in elkaar hadden gestoken op de devkits van de PS3 beloofd dat veel goeds voor de toekomst.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven