De "magie" in games….

Home Forums Games discussies De "magie" in games….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #115755
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Waar ik wel zo een beetje meer zorgen over maak is het volgende:

    De next gen zal ons prachtige games gaan geven, zonder twijfel, maar in principe wen je snel aan mooie graphics. Ik weet nog dat ik de eerste keer b.v. GT4 zag, maar als snel vond ik het vrij normaal. Je went er snel aan.

    Games met bijna realistische graphics liggen binnen handbereik, dat is mooi. Maar hopelijk verliezen ze niet de magie uit het oog wat videogames eigenlijk altijd hebben gehad. Ik bedoel werelden

    als in Jak and Daxter of Ico, of F.F. dat is een van de redenen waarom ik zograag games speel.

    Als je kijkt naar de xbox die wordt overstroomt door de zoveelste shooter en FPS, terwijl op de PS2 en ook de cube nog wel games die de magie hebben worden uitgebracht. Maar ik concentreer me even verder op de PS.

    Hopelijk laat Sony zich niet meeslepen door Micro en blijven ze games uitbrengen ook op de PS3 die die magie hebben. Wel denk ik dat we steeds meer p.c. games op de next-gen consoles zullen zien verschijnen, en dan doel ik hoofdzakelijk op FPS en shooters.

    Op de xbox is die trend al helemaal ingezet, en zal op de 360 nog erger worden vrees ik.

    O, begrijp me niet verkeerd, ik speel ook wel graag FPS, maar niet als main genre.

    Games als Unreal en Quake zijn eigenlijk niet aan mij besteed, het zijn hersenloze knallers zonder verhaal en diepgang, het enigste wat je moet doen is rennen jumpen en schieten.

    Thats it. Leuk voor even, er komt ook wel wat tactiek en vooral moet je snel zijn, maar deze games hebben voor mij een diepgang van een onderzetter, geen dus. :?

    Dit soort games zijn een rollercoaster-ride, ze geven je even een adrinaline boost, en dan is het snel voorbij.

    Killzone heeft mij eigenlijk verrast, het was een FPS met een redelijk goed verhaal. Ik heb eigenlijk meegeleefd met die gasten, en dat is wat ik in veel FPS mis. Je hebt eigenlijk geen binding met je spelfiguur, meestal omdat het verhaal flinterdun is.

    Ergens heeft die gast van DOA wel gelijk als hij zegt dat de “magie” een beetje uit de Westerse games is aan het verdwijnen. Alles wordt te Amerikaans en te oppervlakkig.

    Japanse games hebben een flair over zich die ik in westerse games een beetje mis, uitzonderingen zijn er altijd…b.v. Jak and daxter :)

    Als ik B.v. kijk naar Sam Fisher, goede games hoor technisch mooi uitgewerkt en zo, maar hebben ze de magie en flair en ook diepgang van MGS?

    Ik vind van niet.

    Ik hoop dan ook dan Sony dat niet overboord gaat gooien in de next-gen, die magie. Dat sony zich niet alleen maar gaat richten om games uit te brengen die de graphics de xbox 360 moeten toppen.

    Ze moeten gewoon die magie vast blijven houden.

    😉

    Z@3 +1

    #408116
    The GrimreaperThe Grimreaper
    Deelnemer
    15

    Unreal en Quake? hebben wel degelijk een verhaal, 😉

    En quake 4 gaat verder met het verhaal waar quake 2 mee eindigde

    #408117
    -Big Boss--Big Boss-
    Deelnemer
    10

    Ik hoop in ieder geval niet dat Sony zich door Microsoft laat beinvloeden. Zolang een game een goede sfeer en een goed verhaal heeft ben ik er wel voor in. Games als Max Payne en Killzone zijn shooters (Max Payne is 3rd person), maar ze hebben wel redelijk goede verhalen en een goede sfeer (vooral in de Max Payne games is dat het geval). Games als Metal Gear Solid, Jak and Daxter, Ico, (D)evil May Cry, Final Fantasy, Max Payne, Kingdom Hearts etc… moeten vooral gemaakt blijven worden.

    #408118
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    The Grimreaper

    Ja maar ik doel meer op de arena-achtige games van de beiden, dat zijn eigenlijk games waarbij het “verhaal” nadda, zip voorstelt. Unreal 2 had wel een verhaal maar Unreal 3..gewoon niet.

    #408119
    RazieLRazieL
    Deelnemer
    16

    Ze hoeven niet allemaal een verhaal te hebben. Ut hoeft om dezelfde reden geen verhaal te hebben als bijvoorbeeld pes4 of burnout3. Maar bij pc-games waar wel een verhaal in wordt gestopt stelt ‘t vaak weinig voor (splinter cell vs MGS bijvoorbeeld)

    #408120
    DeadflamesDeadflames
    Deelnemer
    10

    Sorry dat ik dit zeg Doom, maar jij hebt wel iets tegen MS he?

    #408121
    DooMDooM
    Deelnemer
    10

    Goed opgemerkt, ik ben daar heel eerlijk in , ja dat heb ik ook. En ik heb daar mijn redenen voor.

    Net zoals iemand anders wat tegen nindie of Sony heeft heb ben ik niet zo gelukkig met Microsoft.

    Ik probeer het niet te erg te laten opvallen, maar in mijn teksten komt het wel naar voren ja.

    Het is gewoon mijn mening, en daar hoeven anderen het niet mee eens te zijn.

    Waarom ik niet zo blij ben met Micro?

    Daar gaan we. :mrgreen:

    Het is aan een kant wel goed dat Micro in de consolewereld is gekomen, het houd de anderen scherp. Maar de manier waarop, en de doelstelling die micro heeft, daar kan ik me niet zo goed in vinden.

    Eigenlijk hebben zij de boel bekeken en gezien dat er veel geld was te verdienen in de consolebizz. Zij zullen hebben gedacht, niet alleen de Jappen mogen daar geld aan verdienen, wij kunnen dat ook. Zij zijn gewoon met de krachtigste console gekomen op de markt, en hebben als doelstelling marktleider te worden.

    Dat hebben Nindie en Sony in het begin zeker niet gehad.

    Zeker in het begin heeft Micro geprobeerd goede gamesontwikkelaars in Japan weg te kopen, geld zat hebben ze ervoor.

    Okee je moet ergens beginnen daar ben ik het wel mee eens, maar het heeft zeker in het begin kwaad bloed gezet in de consolebizz.

    Oddworld inhabitans (Abe games, ik weet bijna zeker dat als die games op de PS2 waren uitgekomen, ze echt succes hadden gehad.) hebben ze bijvoorbeeld weggekocht bij Sony, wat van die is geworden is bekend. Rare hebben ze weggekocht bij Nindie. Die hebben nog niks gemaakt op de xbox, na vier jaar bijna….

    Als Nintendo Sony niet tijdens de ontwikkeling van hun CD-rom project had gedumpt en overgestapt was naar Phillips, DAN was sony er misschien nooit aan begonnen.

    Sony maakte de PS, maar had nooit en te nimmer kunnen vermoeden dat die zo’n doorslaant succes zou worden. Dat is ook nooit de insteek van Sony geweest.

    Zij zagen wel toekomst in het half-af product waar Nintendo hun mee had laten zitten, maar dat het zo enorm groot zou worden, dat hebben ze nooit en te nimmer kunnen voorzien.

    Infeite is Nintendo zelf er schuldig aan dat Sony de consolemarkt is ingestapt.

    Microsoft heeft puur de instelling gehad om veel geld te verdienen aan de console markt en willen persee marktleider worden. Dat hebben ze al vanaf het begin geroepen. Dat is hun instelling, karrenvrachten geld ertegen op gooien en dan kom je er wel. Tot nu toe hebben ze ongelijk gehad.

    Zeker hebben ze 20 miljoen xboxen verkocht, dat is zeker zo. Maar de xbox heeft hun alleen maar 2 miljard $$ verlies opgeleverd.

    Als je de console markt opkomt met als doelstelling de anderen te “verpletteren”, heb ik daar iets tegen.

    Sony heeft het marktleiderschap eigenlijk in de schoot geworpen gekregen al moet ik opmerken dat ze hard werken om dat zo te houden, Dat zou ieder bedrijf doen. Maar als je al vanaf het begin de instelling hebt om koste wat koste marktleider te worden, daar heb ik gewoon moeite mee.

    Microsoft heeft nu eens een tegenslag gehad, en zal nu weten, dat nu ze eerlijke concurrentie hebben, niet bijna zonder slag of stoot zo maar marktleider kunnen worden. Op software gebied hebben zij weinig of geen concurrentie. En dat hebben zij zo gecreerd. Maar in Europa hangt hun nu een vette boete boven het hoofd, net omdat zij eigenlijk andere programmas uitsluiten. Micro zorgt er op een oneerlijke manier voor dat de concurrentie bijna kansloos is.

    En ik vind die boete niet meer als terecht.

    Maar dit is puur mijn mening daar hoeven anderen het niet mee eens te zijn. 😉

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven