Controller Nintendo Revolution gepresenteerd

Home Forums Games discussies Controller Nintendo Revolution gepresenteerd

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #116396
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Nintendo-baas Satoru Iwata heeft zojuist op de Tokyo Game Show de controller van de Revolution-console onthuld. De draadloze controller heeft een langwerpig design meegekregen en is te bedienen met één hand. Op de controller is een d-pad aan de bovenkant met direct daaronder een grote a-actieknop geplaatst. Aan de achterkant van de controller zit een trekker gelabeld ‘B’. Onder de grote a-knop zitten drie kleine knopjes met de namen start, home en select. Aan de onderkant van de controller zijn een a- en b-knop verticaal geplaatst. Helemaal onderaan zitten vier lampjes naast elkaar, die aangeven wie welke speler is. Ook zit op de controller een powerbutton om de Revolution van afstand aan of uit te schakelen en een extension slot om zogenoemde attachments aan te sluiten op de controller. In de controller heeft Nintendo ook een rumble pack verwerkt.

    [img]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1126843943.jpg[/img]

    Wat de functie is van de home-button wilde Nintendo niet uitleggen. Vermoedelijk zal die knop gebruikt worden om door menu’s te navigeren, aangezien de Revolution online kan gaan. De onderste twee a- en b-knoppen zijn op het eerste gezicht op een vreemde plek gezet, maar 90 graden naar links gedraaid lijkt de controller aardig op de originele NES-controller. Nintendo gaf aan de namen en afmetingen van de knoppen tot de officiële release van de Revolution aan verandering onderhevig zijn, maar het gepresenteerde design zit dicht bij het definitieve ontwerp.

    De opmerkelijkste eigenschap van de draadloze controller is dat hij met één hand moet worden bediend. Twee kleine sensoren naast de televisie en eentje in de controller bepalen de positie en oriëntatie van het apparaat. De sensoren kunnen daardoor specifieke bewegingen registreren en interpreteren. Door bijvoorbeeld de pols te draaien kan in een racegame het stuur worden omgegooid of in een hack’n’slash-game een vlotte beweging van boven naar beneden als zwaardslag worden gezien. Het extension slot kan worden gebruikt om add-ons aan te sluiten op de controller. De eerste add-on die Nintendo liet zien was een controller met daarop een analoge stick en twee shoulder buttons.

    [img]http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1126843945.jpg[/img]

    Shigeru Miyamoto, general manager van Nintendo en bedenker van Mario en consorten, gaf aan dat Nintendo getracht heeft om een controller te ontwerpen die door iedereen gebruikt kan worden. Het doel was om een controller te ontwerpen die vernieuwend genoeg was om de jeugd aan te spreken, maar ook makkelijk te bedienen moest zijn zodat moeders de controller in hand durven te nemen.

    Omfg wat een lelijk ding zeg hier zou ik echt niet mee willen gamen zeg :S

    Bron: Tweakers.net

    #417587
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Mooie informatie Sphinxx, heb ook nog wat informatie van developers en uitgevers, die Revolution kon wel eens hard gaan ownen:

    EA:

    “Game control is essential – it’s the area where perhaps the most game-play improvement can be made. EA games will immediately take advantage of what this novel ‘freehand’ type of control has to offer.”

    THQ:

    Nintendo has long been a trailblazer, and this controller design reinforces that reputation. We enthusiastically support Nintendo’s next console because we believe their approach of continual innovation is very much in line with our own strategy of creating unique and innovative games for the next generation of hardware.”

    #417588
    imported_KontKont.
    Deelnemer
    15

    Hmm mij lijkt het niet echt fijn gamen. Ding ziet er ook onwijs lelijk uit, als ik een console kies dan is het sws de PS3.

    #417589
    RazieLRazieL
    Deelnemer
    16

    wtf 😯 nintendo durft nogal. is dit tog wel echt waar? die ‘afstandsbediening’ is echt niet lekker om heel lang vast te houden :huh: en hoe kom jij bij die b en c knop? verder zitten er ook maar weinig knoppen op…

    #417590
    SpawNSpawN
    Deelnemer
    10

    agreed..

    dit kan echt niet fijn spelen, 2 van die dingen in je hand..

    disign is opzich wel leuk bedacht, een afstandsbediening, maar weet niet of het erg functioneel is met gamen.. :?

    ik zou ook voor de ps3 gaan, maar houd t voorlopig bij mijn ps2 :mrgreen:

    #417591
    The GrimreaperThe Grimreaper
    Deelnemer
    15

    Wat een controller!! 😯

    Straks kan je nog met je televisie gamen ipv een game te spelen die op je tv te zien is, :mrgreen:

    #417592
    DemoniCEVLDemoniCEVL
    Deelnemer
    15

    Als ik het zo bekijk is die controller eigenlijk best slim gemaakt, zeker ook die losse analoge stick zorgt ervoor dat je je handen niet zo dicht bij elkaar hoeft te houden wat kramp kan voorkomen.

    Het zal ff wennen zijn, maar opzich kan ik me er wel in vinden. Dat idee met de sensors is verder ook leuk, mooi de afstandsbediening bewegen om gamebewegingen te kunnen maken. Al ooit eens door microsoft geimplenteerd in hun sidewinders, maar aangezien er bijna geen games waren die er gebruik van maakten niet echt aangeslagen.

    #417593
    RazieLRazieL
    Deelnemer
    16

    van die afstandsbediening krijg je juist enorme kramp. moet je es een uur op je telefoon gamen, heeft ongeveer ‘t zelfde concept. En waar zijn alle knoppen gebleven 🙄 dan zitten er vanonder nog 2 knoppen maar daar kan je niet bij…

    http://cube.ign.com/articles/651/651334p1.html

    #417594
    DemoniCEVLDemoniCEVL
    Deelnemer
    15

    http://cube.ign.com/articles/651/651334p1.html

    check dat filmpje, dit zal echt lekker werken. *kwijl

    lol raziel, posten we allebei hetzelfde.

    #417595
    RazieLRazieL
    Deelnemer
    16

    ik was je voor 😈 maar lijkt net een eye toy zo. alleen voordeel van de eye toy is dat je geen controller hoeft vast te houden 🙄

    maarja, we moeten w8en totdat we de controller in actie zien icm met echte games. verder kan je er nu nog niet over oordelen

    #417596
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    als de controller niet aanslaat bij het publiek zijn er gauw genoeg andere, maar nintendo durft inderdaad wel ontzettend zeg niet te geloven

    edit

    ik dacht eerst dat het een grap was….

    #417597
    Necrocide07Necrocide07
    Deelnemer
    10

    Nintendo had al me voorkeur (Nintendo DS) en nu weer (Nintendo Revolution). Ik ben erg benieuwd naar wat voor inovatieve spellen er gaan komen, voor de “normale” spellen (Xbox360 en PS3) heb ik me PC natuurlijk 8).

    #417598
    RazieLRazieL
    Deelnemer
    16

    nou, ga jij maar es mgs4, ff13, god of war 3, heavenly sword, killing day, de nieuwe eye toy etc. op je pc spelen 🙄

    #417599
    DemoniCEVLDemoniCEVL
    Deelnemer
    15

    RazieL wrote:

    nou, ga jij maar es mgs4, ff13, god of war 3, heavenly sword, killing day, de nieuwe eye toy etc. op je pc spelen 🙄

    eyetoy zou makkelijk mogelijk zijn op de pc, geen control issues namelijk, en de webcam functionaliteiten van pc’s zijn veel beter(jah, er hangt ook veel af van de cam zelf, maar wat dacht je van dingen als face tracking .e.d)

    MGS moet ook makkelijk te doen zijn, das geen spel wat allerlei button bashing combo’s heeft e.d. evenals ff13. GoW is wat anders, dan zit je natuurlijk wel met combo’s e.d. wat wat lastiger is met een toetsenbord en muis.

    #417600
    RazieLRazieL
    Deelnemer
    16

    ten 1e noemde ik maar paar games. kan er wel 100 noemen die op pc onspeelbaar zijn

    en ten tweede, ze zijn er gewoon niet voor pc en dat blijft ook zo. afgezien van een enkele gare port

    :)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven