Home › Forums › Games discussies › Al de pics van de PS3 concept.
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 11 maanden geleden door DooM.
- AuteurBerichten
- 01/06/2005 19:55 om 19:55 #407407RazieL wrote:
Dan moet ‘t wel in een reservoir en slangetjes zitten, lijkt me maf. Maar kwas ok ff mis, d8 dat dat metaal dan op de chip zelf zou komen te zitten
Werkt op dezelfde manier als bij de apple cooling,.Dus een resovior op de cpu zelf helemaal dicht.Dit is iig de verwachting,en voor de rest weet ik het ook nog niet,meer hebben ze niet bekend gemaakt.
De enige woorden woorden waren ”three liquid cooled IBM G5 cpu’s
01/06/2005 19:56 om 19:56 #407408Zitten er in de Xbox 360 3 G5 processors of hebben ze nieuwe gemaakt bij IBM ? 02/06/2005 20:36 om 20:36 #407409CerandoX.nl wat je schrijft is ook maar een indicatie van ATI, nog niks is officieel, net zoals bij Nvdia. De beiden ontlopen elkaar bijna niks als het op GPU’s aankomt. Nu kan het zo zijn dat Micro de opdracht heeft gegeven om een retedure GPU voor de Xbox 360 te ontwerpen met zoals jij zegt 48 pixel-pipelines. Maar of dat allemaal waar is en of het veel uitmaakt als de games over je beeldbuis rollen? Ik denk dat het verschil niet echt zichtbaar is. Misschien is de ATI GPU wel iets krachtiger, misschien ook niet. Ik denk dat Nvdia ook geen misselijke GPU is aan het bouwen hoor.
Daarin tegen is de CPU van de PS3 weer krachtiger.Op sommige punten wint misschien de 360 op andere punten weer de PS3. Maar het gaat om het totaalplaatje. En daar moeten we nog ff op wachten.
😉 Snackpens
Volgens mij zitten in de Xbox 360 3 custom-made (op maat gemaakt, dus aangepast…)G5 powerbased dualcore CPU’s van IBM. (of dit costum-made door IBM zelf is gedaan, of dat Micro dat heeft uitbesteed is niet duidelijk vooralsnog.) Met de volgende specs:
Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each
Two hardware threads per core; six hardware threads total
VMX-128 vector unit per core; three total
128 VMX-128 registers per hardware thread
1 MB L2 cache
Total floating point performance: 1.15 gigaflops
De Cell processor is er maar eentje
😯 Gebouwd door het consortium van IBM, SONY en TOSHIBA. Maar zoals ik al zei bestaat deze uit1 General purpose processor en 8 “processors”. De “hulp” processors heten SPE’s (processing elements). met de volgende specs:
Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core (dus x7)
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
*1 of 8 SPEs reserved for redundancy
Total floating point performance: 2.18 gigaflops
😉 Toegevoegd na 20 uur 24 minuten”>[/size] Ik heb jullie al een pic laten zien van de Cell..
Schematisch werkt het hele spul zo:
[img]http://img.engadget.com/common/images/3239247480391124.JPG?0.20967339358083031 [/img] 😉 - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.