64 bit systeem werkt niet met XP?

Home Forums Games discussies 64 bit systeem werkt niet met XP?

• Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 jaren geleden door DukeDuke.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

Ik heb een pc die een 64 bit x2 cpu bezit. Nu moet ik echter XP installeren maar hij blijft hangen bij de zin ‘controleren op de hardware configuratie’ (zoiets, bij booten vanaf XP CD). Daarna blijft hij hangen. Moet is perse een 64 bit OS hebben om het te kunnen installeren?

DukeDuke
    Deelnemer
    15

Nee, een 64bit Dual Core CPU werkt ook gewoon met een 32bit OS. (Windows XP in dit geval)..

Deelnemer
    15

Blijkbaar niet want XP crasht, Windows 2000 crasht ie etc. Heb er al een IDE schijf ingedaan, BIOS updaten mag niet via diskette van MSI en ook aan het geheugen ligt het niet.

DukeDuke
    Deelnemer
    15

Ik denk dan toch dat het iets anders is, aangezien je met een 64bit CPU zowel 32 als 64bits applicaties / besturingssystemen kunt draaien..

Memtest al een keer gedraait? Wat voor voeding hangt er eigenlijk in? En hoeveel ampere levert die op de +3.3, +5, en +12V lijnen?

Deelnemer
    15

Het werkt, ik moest de bios blijkbaar updaten. Ik mocht dit niet via een diskette doen, dus moest het maar via een IDE-HDD. Heeft niet zo lang geduurd aangezien hij XP daar gewoon bij opstartten. Het werkt nu 100%.

DukeDuke
    Deelnemer
    15

Ah oke dan. Eind goed, al goed. :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven