5.1 Muziek

Home Forums Games discussies 5.1 Muziek

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #117088
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    hmmfg kheb probleempje

    kheb niewe geluidskaart (creative soundblaster X-fi) alleen muziek wordt niet afgespeeld over alle boxen

    hoe kan k dit fixen?

    #427058
    VoltrixVoltrix
    Deelnemer
    10

    alle boxen aangesloten?

    #427059
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    softwarematig kan je dat instellen bij het installeren van de Creative software. Zal daar wel ergens op 2 speakers ingesteld zijn. Is het wel in games gewoon 5.1 dan?

    #427060
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    jah, werkt verder goed

    (films games etc)

    alleen muziek etc is gewoon alleen front

    #427061
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Welk programma gebruik je voor je muziek?

    edit

    Ik bedenk me net dan Creative dingen af en toe Bitches kunnen zijn hoor. Ik had vroeger een hardnekkig probleem met de settings, ze sprongens telkens weer terug naar hun Default settings…

    #427062
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    Uhmm normaal tray player

    kheb al iets gevonden, mode van de kaart op Muziek zetten,

    ik krijg nu half zacht over mn achter speakers, maja, is al wat 😡

    #427063
    Neo GenesisNeo Genesis
    Deelnemer
    10

    op CMSS drukken, tuurlijk heb je maar uit 2 boxen geluid, das toch logisch, muziek is namelijk STEREO, klinkt toch voor geen hol als je het over 6 boxen laat horen, muziek hoor je het beste met een speciaal daarvoor ontworpen HI-FI set met 2 speakers, niet met 6, dat klinkt niet.

    kortom: je soundblaster krijgt 2 kanaals info, dus speelt 2 kanaals af, als het 6 kanaals info krijgt, speelt het 6 kanaals af.

    je kan idd in de instellingen tweaken om je geluid uit meerdere boxen tegelijk krijgt (MATRIX)

    #427064
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    imho met vorige geluidskaart was muziek standaard over alle boxen 😮 (ook 5.1)

    maja heb al software mix gefixt, dus is nu goed

    #427065
    Neo GenesisNeo Genesis
    Deelnemer
    10

    ja, je vorige geluidskaart was ook brak dan, muziek hoort niet uit 6 boxen te komen, een beetje goede geluidskaart maakt er Hi-Fi STEREO van, zodat het geluid optimaal klinkt.

    had dan een wat goedkopere kaart gekocht dan zo’n bak :P

    ik heb audigy 4 pro en die werkt PERFECT, alle instellingen onder 1 knopje, afstandsbediening voor volume en geluidsoutput etc.

    #427066
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    uhmm tuuriljk hoort muziek ook over 6 boxen te kunnen klinken..

    of minstens over 4

    was niet brak, die kaart had dr gewoon een setting voor dat 2.0 signaal omgezet was..

    en het klinkt gewoon ongeveer hetzelfde, alleen dan uit alle boxen 😡

    #427067
    Neo GenesisNeo Genesis
    Deelnemer
    10

    BarthezZ wrote:

    uhmm tuuriljk hoort muziek ook over 6 boxen te kunnen klinken..

    of minstens over 4

    was niet brak, die kaart had dr gewoon een setting voor dat 2.0 signaal omgezet was..

    en het klinkt gewoon ongeveer hetzelfde, alleen dan uit alle boxen 😡

    dude, geloof mij nou, muziek is stereo, het hoort echt niet uit 6 of 4 boxen te komen, maar uit 2.

    5.1 is speciaal ontworpen voor films en games om zo een 3d effect te geven in geluid, muziek word altijd in stereo opgenomen (alleen hele fckn dure dvd’s zijn DTS 5.1) daarom klinkt muziek het beste uit 2 boxen.

    een piano hoor je ook altijd van links naar rechts gaan, niet van voor naar achter…

    #427068
    -SNPER--SNPER-
    Deelnemer
    16

    Sphinxx wrote:


    Ik bedenk me net dan Creative dingen af en toe Bitches kunnen zijn hoor. Ik had vroeger een hardnekkig probleem met de settings, ze sprongens telkens weer terug naar hun Default settings…


    Had ik ook nogal last van ja

    #427069
    Neo GenesisNeo Genesis
    Deelnemer
    10

    boeiende post Sniper :P echt fckn boeiend, ff een feit bevestigen waar niemand een ruk aan heeft, fckn boeiend.

    btw barthezz, heb je niet gewoon een knopje op je speaker setje die gewoon stereo uit je speakers pompt? dat zit op elke versterker van elk computer 5.1 setje.

    #427070
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    Quote:


    dat zit op elke versterker van elk computer 5.1 setje.


    waarom vraag je dat dan nog?

    en heb het niet.. dus zit niet op elk compter 5.1 setje ;)

    #427071
    Janneman RobinsonJanneman Robinson
    Deelnemer
    10

    Neo Genesis wrote:

    dude, geloof mij nou, muziek is stereo, het hoort echt niet uit 6 of 4 boxen te komen, maar uit 2.

    5.1 is speciaal ontworpen voor films en games om zo een 3d effect te geven in geluid, muziek word altijd in stereo opgenomen (alleen hele fckn dure dvd’s zijn DTS 5.1) daarom klinkt muziek het beste uit 2 boxen.

    een piano hoor je ook altijd van links naar rechts gaan, niet van voor naar achter…

    als je een beetje normale kaart hebt convert ie 2.0 naar 5.1. daar bedoel ik mee dat bepaalde frequenties gefilterd worden naar bepaalde speakers. dit is bij mij iig het geval.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven