4 7800GTX’en in SLI Opstelling.

Home Forums Games discussies 4 7800GTX’en in SLI Opstelling.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #116462
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Na gister het nieuws te hebben gepost dat ATI’s Crossfire nogal tegenviel is er al weer wat nieuws door Gigabyte uitgevonden. Een moederbord die ervoor zorgt dat je 4 (!!!) VGA’s in SLI kunt plaatsen. Het schijnt geen fake of photshop te zijn. De site is chinees/japans dus daaruit haal je niet echt veel informatie. Maar volgens mij zijn dit de specs van het apparaat.

    推出全球首片支Gigabyte將推出全球首片支援4個PCI-E顯示接口的主機板,型號為Gigabyte 8N-SLi-QUAD Royal,它其實是一片nForce 4 SLi X16 Intel Edition主機板,由nVidia C19北橋配撘nVidia CK804南橋,令它可以支援四個x8的PCI-E接口,提供最高8顯示輸出,只可惜nVidia暫時並不支援4張顯示卡的SLi技術,編輯部撘起Gigabyte 8N-SLi-QUAD Royal配合4張7800GTX的情況。

    [img]http://img374.imageshack.us/img374/1449/4xpci9pw.png[/img]

    [img]http://img374.imageshack.us/img374/4180/4xpci21eg.png[/img]

    Tja en wat doe je dan als je 4X2 beelschermaansluitingen hebt? Precies je zet gewoon even 8 monitoren neer. Lijkt me wel handig voor een RTS, je overziet het hele speelveld :mrgreen:

    [img]http://img393.imageshack.us/img393/1152/test222221kf.jpg[/img]

    Er worden dus 4 7800GTX’en gebruikt, zelfs na een beetje doorlezen van het topic ( voor zover dat gaat ) kon ik er niet precies achter komen welke CPU er word gebruikt. Wel is duidelijk dat het een Intel is. Er werd een 1000Watt voeding gebruikt om het hele spulletje draaiend te houden, sommige sugereerde dat het een Antec zou zijn, maar daar ben ik niet zeker van.

    Is je Chinees/Japans goed dan kun je hier altijd een kijkje nemen.

    http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=475438

    -Sphinxx

    #418429
    ZuppZupp
    Deelnemer
    10

    3000 euro en je hebt een mobo en wat grafische kaarten :P lekkere investering… verder is het alleen voor de rijke patsers imo

    #418430
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Dit is gewoon een project van Gigabyte, ik denk niet dat dit ooit op de markt zal komen.

    #418431
    Neo GenesisNeo Genesis
    Deelnemer
    10

    dit bestaad allang al :P

    kijk, een consument heeft er niks aan, geen ruimte meer voor soundcard oid.

    in een simulator waar dus wel fotorealistische beelden worden gecreëerd, zitten vaak al 25 of meer VGA kaarten in de SLI modus.

    kijk naar de weerkaarten op het nieuws en op tv stations waar 10tallen monitoren aan staan, die zitten allemaal in zo’n SLI systeem :P

    dit is gewoon onpractisch en onbetaalbaar om het gewoon als pc te hebben, dit word echt door bedrijven gebruikt.

    ik wil bijvoorbeeld ooit wel zo’n systeem aanschaffen met meerdere processor sloten, zodat ik uber snel videobeelden kan maken + converteren.

    #418432
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Neo Genesis wrote:

    dit bestaad allang al :P

    kijk, een consument heeft er niks aan, geen ruimte meer voor soundcard oid.

    in een simulator waar dus wel fotorealistische beelden worden gecreëerd, zitten vaak al 25 of meer VGA kaarten in de SLI modus.

    kijk naar de weerkaarten op het nieuws en op tv stations waar 10tallen monitoren aan staan, die zitten allemaal in zo’n SLI systeem :P

    dit is gewoon onpractisch en onbetaalbaar om het gewoon als pc te hebben, dit word echt door bedrijven gebruikt.

    ik wil bijvoorbeeld ooit wel zo’n systeem aanschaffen met meerdere processor sloten, zodat ik uber snel videobeelden kan maken + converteren.

    Dat zal best maar die zijn niet bedoeld om mee te gamen natuurlijk. Je kan ook wel zeggen dat je 10 wildcats in je bezit hebt maar wat heeft een gamer daaraan? Dit is alleen leuk om ff stoer te doen met 4 SLI kaarten, want wat heb je er verder aan? ‘t is gewoon schandalig duur, je kan alles lekker soepel draaien en je hebt extra psu’s nodig.

    #418433
    Neo GenesisNeo Genesis
    Deelnemer
    10

    dit is ook niet voor gamerz, geen extra usb, firewire, geloudskaart, netwerkkaart etc. kan er in, dus een gamer heeft er practisch niks aan.

    #418434
    DeadflamesDeadflames
    Deelnemer
    10

    Dit is ziek man 😮

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven