128 >> 256 ??!?

Home Forums Games discussies 128 >> 256 ??!?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #115821
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Beste Eg’ers,

    Ik heb al een tijdje een Club3D ATI Radeon 9600 256MBDDR. Nu zat ik pas eens in de bios te zoeken en kwam ik het volgende tegen. Mijn Videokaart staat ingesteld op 128MB in plaats van 256. Kan ik hem nu gewoon op 256 zetten of zitten daar nog risico’s aan? Het zal volgens mij de presaties wel iets hoger leggen. En aangezien het geen OC’en is kan er weinig fout gaan lijkt mij. Dus als iemand het zou weten…

    Grtz,

    Sphinxx

    #409181
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Dat is zeker de aperture size, dan gaat je systeemgeheugen geheugen geven aan je videokaart, heeft verder weinig invloed op de prestaties. Maar je moet hem wel op 256mb zetten als je gebruik wilt maken van die 256mb geheugen ja, als je hem op 512mb zet gaat pas het systeemgeheugen je videokaart ondersteunen indien nodig, maar dat is meestal niet nodig.

    #409182
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Z@3 Redrum wrote:

    Dat is zeker de aperture size, dan gaat je systeemgeheugen geheugen geven aan je videokaart, heeft verder weinig invloed op de prestaties. Maar je moet hem wel op 256mb zetten als je gebruik wilt maken van die 256mb geheugen ja, als je hem op 512mb zet gaat pas het systeemgeheugen je videokaart ondersteunen indien nodig, maar dat is meestal niet nodig.

    Er stond alleen maar 128 en 256 Mb. Dus dat zal niet het geval zijn.

    #409183
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Zet ‘m gewoon op 256mb, dan pakt ie dat ook :)

    #409184
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Mooi, dan gaan we dat is proberen. Kijken of ik het verschil merk. Zou je het merken? In GTASA bijv.?

    #409185
    KoenKoen
    Deelnemer
    15

    Is gewoon AGP aperture size, je zal het niet egt merken ofzo

    #409186
    DukeDuke
    Deelnemer
    15

    Sphinxx wrote:

    Mooi, dan gaan we dat is proberen. Kijken of ik het verschil merk. Zou je het merken? In GTASA bijv.?

    Nope, maar voor de beste stabiliteit kun je hem het beste op 128 of 64 laten.

    #409187
    DemoniCEVLDemoniCEVL
    Deelnemer
    15

    Kun je beter gewoon op 128 laten staan met 256mb vga. Zoveel geheugen zal die niet hoeven aan te spreken, en waarschijnlijk vertraagd het zelfs ietsje, hoewel je dat niet eens kunt merken, is benchmark gewijs zelfs amper te meten. Zeker de moeite dus niet waard om mee te spelen.

    Kaartjes als een x850XT PE presteren soms wel 2fps beter als je agp apparture op 256 ipv 128mb zet, woei, bij zo’n kaartje zul je het dus zeker niet merken.

    Wat meer nut zal hebben is bijv fast writes afzetten. (jah, afzetten)

    Bij radeons win je daar vaak wel wat performance mee, bij geforce kaarten is het juist weer net wat lekkerder als het aanstaat.

    Op tomshardware had er dacht ik een tijd geleden een benchmark gestaan over de invloed van agp aparture size, twas iig niks, zelfs niet bij de echte high-end kaarten.

    #409188
    SphinxxSphinxx
    Deelnemer
    15

    Fast Write stond al uit, ik had hem net naar 256 gezet toen ik dit las dus gelijk maar weer terug gezet, als het toch nutteloos is….

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven