1 miljard boete voor Intel

Home Forums Algemene discussies 1 miljard boete voor Intel

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #119398
    StrummerStrummer
    Deelnemer
    83

    Quote:

    Europees Commissaris Neelie Kroes (Concurrentie) heeft de Amerikaanse chipproducent Intel woensdag een recordboete opgelegd van 1,06 miljard euro. Volgens Kroes heeft het bedrijf zijn dominante marktpositie misbruikt.

    Intel zou onder meer computerfabrikanten grote kortingen hebben gegeven als die beloofden geen gebruik te maken van producten van concurrent Advanced Micro Devices (AMD).

    De hoogste boete die Kroes tot dusver had opgelegd, bedroeg 899 miljoen euro. Softwaregigant Microsoft moest dat bedrag vorig jaar betalen voor marktmisbruik.

    Bron: http://www.spitsnieuws.nl

    Dit is niet niks, ik ben benieuwd hoe dit verder uitpakt. Intel zal wel in hoger beroep gaan. Ik zelf kies altijd voor een AMD processor.

    #546063
    VoltrixVoltrix
    Deelnemer
    10

    Me nieuwe pc word helaas duurder :(

    Maar uitteraard hebben ze het wel slim aangepakt maar dom om gepakt te worden.

    #546064
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Intel staat sinds de verdwijning van de Athlon CPU’s voor mij bovenaan, dus ik vind dit slecht nieuws. Het is natuurlijk niet netjes wat Intel doet, maar goed, als bedrijven zich zo makkelijk laten omkopen, dan moet dat mogen als je ‘t mij vraagt. Maar goed, Intel kan het wel hebben, AMD zou dit niet kunnen hebben want die verkeren al in hoge nood.

    #546066
    BarthezZBarthezZ
    Deelnemer
    15

    Vanwege de x86 contracten heerst er al een compleet oneerlijke markt, en het is knap van AMD dat ze het hoofd boven water hebben kunnen houden en bereiken wat ze tot nu toe bereikt hebben. Met de Pentrium IV (Presscots en Northwoods) heeft intel niet geinnoveerd. Alleen maar groter en lomper gemaakt, maar door de dwang die ze kregen van AMD’s athlon processors werden ze weer gedwongen om iets moois te maken (Wat ze ook erg goed gelukt is met de core architectuur)

    Het is goed als beide bedrijven in stand blijven, en het is erg goed dat intel beboet wordt voor hun poging om de concurrentie de markt uit te drukken.

    #546067
    StrummerStrummer
    Deelnemer
    83

    Dat beide bedrijven in stand blijven ben ik het ook mee eens, maar Intel moet zichzelf niet te veel de Nr.1 noemen. Althans, ik krijg het gevoel dat ze dat keer op keer willen duidelijk maken. AMD levert meestal niet veel minder presterende CPU’S op de Intel, plus AMD kan ook lang niet zo snel een nieuwe CPU op de markt brengen als Intel. Intel brengt naar mijn idee te snel een nieuwe CPU uit.

    Ik vind het altijd knap hoe AMD het hoofd boven water houdt. Ik zelf heb een AMD Phenom (bijna vanaf de launch) en nog nooit heb ik hier problemen mee gehad, hij valt zelf nog te overclocken.

    #546068
    daromalofudaromalofu
    Deelnemer
    10

    Ik vind het wel een beetje overdreven, 900 miljoen zou ook genoeg geweest zijn

    #546069
    VinpowerVinpower
    Deelnemer
    15

    marktwerking heet dat he! krijg je van het kapitalisme!

    #546071
    imported_Z@3 RedrumZ@3 Redrum.
    Deelnemer
    15

    Zoals Barthezzz zegt, het is goed als beide goed presteren zodat de concurrentie kan blijven. Als AMD straks failliet zou gaan, wat ik me bijna niet kan voorstellen aangezien ATI wel goed draait, wat ook van AMD is, dan zouden de CPU’s alleen maar duurder worden.

    #546072
    The GrimreaperThe Grimreaper
    Deelnemer
    15

    1 miljard vindt ik enigszins overdreven. Oke intel verdient genoeg, en ja, als er maar 2 grote chipfabrikanten zijn, dan kun je je positie heel makkelijk misbruiken.

    Wat de anderen hierboven ook zeggen, ga ik grotendeels in mee.

    #546073
    imported_Yellow13NLYellow13NL.
    Deelnemer
    10

    Zakcentje, meer niet eigenlijks. MS bijvoorbeeld heeft zoveel Miljarden dat het lichtjaren duurt ze bij elkaar te tellen. Intel precies hetzelfde, kan er weinig mee zitten eigenlijks.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Naar boven