Gevechten en oorlogen zijn belangrijke onderdelen in HUMANKIND, de binnenkort te verschijnen turn-based historische strategy game. Conflicten zijn echter maar een klein onderdeel binnen de geschiedenis van de mensheid. Rivaliteit en bittere haat hebben in de loop van de tijd een belangrijke rol gespeeld, maar dat geldt ook voor handel, verwantschap en allianties.
In de nieuwste aflevering van onze Feature Focus-serie belichten we de mogelijkheden van conflict en samenwerking in HUMANKIND. Spelers komen hier alles te weten over handel, verdragen, territoriale meningsverschillen en zelfs verraad!
Het diplomatieke speelsysteem in HUMANKIND is bedoeld om interessante verhalen te creëren op basis van de speler interacties met de wereldkaart en tegenstanders.
Gamers kunnen bestaande relaties met de andere rijken zo veranderen dat er redenen genoeg zijn om die te koesteren of juist te haten. Boos op de buurman die te dicht in de buurt zijn eigen huis of vestiging heeft gebouwd? Stuur een boze brief om te eisen dat hier onmiddellijk mee gestopt moeten worden. Verraden door een langdurige bondgenoot? Zij krijgen het moeilijk als er hierdoor een oorlog komt.
Spelers kunnen gebruik maken van hulpmiddelen als verdragen, handel, beledigingen en eisen. Om zo relaties te manipuleren of zelfs af te dwingen. Dit alles en nog veel meer is te zien in deze video en in ons dev-blog, dat je hier kunt lezen.
Wil je alle conflicten uit de weg gaan en enkel vrienden maken om zo een wereldwijd handelsnetwerk op te bouwen? Of grijp je iedere gelegenheid aan om schadevergoedingen te eisen en oorlogen te ontketenen?
De speler kan zelf bepalen hoe hij of zij diplomatie gebruikt in HUMANKIND, wij kijken er naar uit hoe jouw verhaal verteld gaat worden.
Je kunt nu al een pre-order doen voor HUMANKIND via PC and Stadia. Meer informatie over de game vind je op https://humankind.game, of volg ons op Facebook, Twitter en Instagram. Meer over SEGA is te vinden op https://sega.co.uk.