Helaas nog geen Unreal Tournament naar de Xbox 360

thumbnail

Mark Rein heeft tegenover de website van VoodooExtreme bekend weten te maken dat er voorlopig geen Unreal Tournament 2007 in de planning staat voor de Xbox 360. Het spel wordt op dit moment ontwikkeld voor de PlayStation 3 en de PC. De website gaat voorlopig eerder uit van een nieuw deel in de Unreal Championship-reeks, al is dit niet officieel verteld door Rein, die op dit moment de nodige projecten op zich heeft weten te nemen.

Epic is niet de eerste de beste developer die we zomaar aan ons voorbij kunnen laten gaan. Zij staan namelijk garant voor de Unreal Engine 3 welke gebruikt wordt voor heel wat toekomstige/huidige games. Frame City Killer (geannuleerd helaas), Huxley, Brothers in Arms 3, Stranglehold, Elveon, allemaal games die simpelweg gebruik maken van de schitterende motor die ondersteuning weet te bieden op grafisch gebied. Om maar direct in te gaan op de belangrijkste eigenschappen van de game op dit gebied, ook HDR (High Dynamic Range) zal ondersteund gaan worden. Iets wat dus schitterende beelden kan veroorzaken op (High Definition) TV’s binnenkort. Maar waar het natuurlijk ook om draait is de gameplay. Wat wordt er vernieuwd aan de game en zijn er nog nieuwe game modes noodzakelijk? In principe zal het gaan om enkele vernieuwingen die eigenlijk voortborduren op de huidige geboekte successen. Het gaat hier namelijk om een soort van mix tussen versie 2004 en de game of the year edition van 1999. Belangrijk zijn altijd nog gebleken de Deathmatch partijen. Epic wil vooral dat er online meer gespeeld zal gaan worden in de head-to-head modi’s. Zo zullen de Team-Deathmatch, deathmatch en one-on-one modules zeker het licht weer gaan zien. Ook kun je weer online vlaggen naar hartelust gaan jatten in de Capture the Flag modus, daarnaast krijgen we ook de beschikking over de welbekende Domination mode. Al deze elementen vinden we dus ook weer terug in voorgaande versies maar waren vooral succesvol in de oudere versie van de shootergame. Eigenlijk zijn er te veel mogelijkheden in dit spel waardoor er nogal verwarring ontstaat en veel verdeeldheid in het online spelen van het spel. Misschien is dit ook wel direct de reden waarom het nog niet echt aanslaat op het internet. Er zijn te veel modes welke gekozen kunnen worden en in feiten slaan ze allemaal wel gedeeltelijk aan. Quake III fixeerde zich echter nog vooral op de Capture the flag en de Free for all modes welke online nog steeds veel gespeeld worden. Omdat er verder vrij weinig mogelijkheden geboden worden is de keuze ook niet zo moeilijk en zijn de servers online voornamelijk identiek aan elkaar. Naast de genoemde functionaliteiten zal de assault mode ook weer terugkeren, deze vonden we ook in versie 2004 net als de onslaught mode welke een voertuigen zal gaan ondersteunen. Niet alles zal namelijk met de voet afgelegd gaan worden. Je zult namelijk een vehicle kunnen pakken (niet overal overigens) welke je kunt besturen, in UT2004 waren deze in mindere mate ook al aanwezig, maar nu hoopt de developer deze wat beter te kunnen integreren in de gameplay en er dan ook veel variatie mee op te kunnen bouwen. De Scorpion en de Goliath behoren op dit moment tot de toekomstige mogelijkheden. Beide zijn uiteraard voorzien van het nodige vuurgeschut en kunnen ook van zich af schieten. Ook de instagib mode welke in Unreal Championship 2 zo populair bleek te zijn zal zijn herintrede gaan beleven.

Helaas valt er over het arsenaal aan wapens nog niet veel te vertellen. De Unreal Championship 2 spelers voor de Xbox die eventueel een overstap zullen maken naar het PlayStation 3 platform (of de PC misschien) zullen wel blij zijn met de introductie van het flak cannon. Dit kanon dat vooral gebruikt kan worden voor ‘massive destruction’ zal de nodige schade aan gaan richten in de levels. Daarnaast zullen de wapens zoveel mogelijk in balans gebracht worden, dit ook weer door middel van voorgaande ervaringen en wapens die men opgedaan/gebruikt heeft in het verleden. Natuurlijk hebben meerdere toetsen verscheidene uitwerkingen en kunnen special actions uitgevoerd worden. Waar we in ieder geval zeker over mogen zijn zijn bepaalde wapens, de Redeemer, Link gun, Shock rifles, de AVRiL, Sniper Rifles, Stingers, Impact Hammers, Canister Guns en de Target Painters zullen in het spel gaan verschijnen. Om het spel nog wat leuker te maken zou het zelfs mogelijk zijn om met big heads te spelen en low gravity te gebruiken waardoor objecten heel anders reageren in een luchtledige omgeving.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx