In een interview met de 1up waarin de heer Yosuke Hayashi aan het woord was is nieuwe informatie opgedoken rondom de game Ninja Gaiden Sigma, welke voor de PlayStation 3 ontwikkeld wordt. Het spel zou namelijk toen het op de Tokyo Game Show (september) verscheen voor zo’n 20% af zijn gekomen. Inmiddels is de titel al voor zo’n 35% ontwikkeld en werkt men hard aan het designen en creëren van de levels. Verder is men bij de ontwikkelaar over het punt heen gekomen waarbij de hardware van de PS3 onderzocht werd en waarbij gekeken werd hoe deze zoveel mogelijk gebruikt zou kunnen worden op een optimale manier. Zo zullen de SPE’s (Synergistic Processing Unit), waarvan er 7 ter ondersteuning aan boord zijn bij de PS3 voor de Cell processor, zorgen voor het verwerken van de graphics, die er beter uit zullen zien dan op de TGS werd laten zien afgelopen jaar.
Als men uiteindelijk op 50% van de ontwikkeling is aangekomen zal men beginnen met het verzinnen van nieuwe aspecten voor het spel welke men zal gaan verwerken in de titel. De overige 50% van de ontwikkeling is vooral hetgeen dat men voor de ontwikkeling al in gedachte had. De betreffende ideeën die men voor ogen heeft zouden niet op Xbox hardware mogelijk gemaakt kunnen worden, aldus Hayashi .
Tot slot nog enkele screenshots welke men uitgebracht heeft bij 1up. Deze zien er als volgt uit: