Sony’s Phil Harrison heeft toegegeven dat Sony niet genoeg support heeft gegeven aan Epic bij de optimalisatie van hun Unreal Engine 3 voor games op de PlayStation 3. De situatie is volgens Harrison echter veranderd de afgelopen tijd en men heeft heel wat meer support gegeven aan de ontwikkelaar: “If we’re honest, we didn’t do enough of a good job supporting them and getting them the tools and technology early enough.”
De Sony woordvoerder geeft aan dat Sony Epic wat onderschat heeft. “Epic is ook niet een zeer groots bedrijf dat alle tijd heeft voor het optimaliseren van onze console. In ieder geval bieden we momenteel veel ondersteuning bij het benutten van de PS3-kracht. Vooral het verbeteren van de SPU (Synergistic Processing Units) programmeercode is iets dat de PS3-Cell juist zo bijzonder kan maken.” Harrison ziet verder het beter benutten van de PS3-kracht als een groot voordeel bij het ervaren van een game. “Exclusieve en multiplatform titels krijgen een exponentiële groei in performance door op een steeds betere manier om te gaan met de PS3-structuur.”
Meer kun je nalezen op de website van Eurogamer.