De mannen van Pro-G hebben een interview weten te houden met de heer Phil Harrison van Sony. Het ging logischerwijs weer over PlayStation Home, maar ook over andere interessante onderwerpen. Zo zegt hij dat men momenteel intern al bezig is met een closed private beta voor de eigen organisatie om PlayStation Home te kunnen testen. De voordelen van PS Home ten opzichte van bijvoorbeeld Xbox Live zouden vooral de media-toegankelijke opties betekenen. Verder wordt ook gezegd dat Killzone, welke op de GDC laten zien is niet veel betrekking heeft op de prestaties en het uiteindelijke resultaat van de game. “Het spel ziet er momenteel uitermate goed uit. We wilden echter de PlayStation Edge core technologie laten zien en developers bekend maken wat we kunnen met de nieuwe developer tools voor de PlayStation 3. Killzone voor de PS3 werd echter nog niet laten zien zoals het hoort, dat doen we op de E3 in juli wel”.
Voordelen van de EDGE-technologie werden ook nog even uit de doeken gedaan. Zo focust de developers software zich vooral op de grafische kaart, waar men meer performance uit weet te trekken. Zo zou de GCM Replay, zoals de technologie wordt genoemd, meer objecten, animaties, pixels, shaders en dergelijke op het scherm kunnen toveren met dezelfde grafische chip, maar met nieuwe software. De andere technologie richt zich op de performance winst die gehaald kan worden met de Cell-processor.
Tot slot wordt ook nog even gepraat over Afrika, een mysterieus project voor de PS3 welke al enige tijd in ontwikkeling is. Zo zegt Harrison dat de game niet draait om het kapot schieten van olifanten en andere dieren, maar dat het vooral gaat om de virtuele wereld waarin je rond zult lopen. Veel kon echter nog niet vertelt worden rondom de game, dat wordt dan ook voor later gehouden.