Phil Harrison heeft bekend gemaakt dat het niet veelzeggend is wat er wordt gebracht bij een lancering van een console. Hij benadrukt hierbij de launch van de PlayStation en de PlayStation 2, die volgens hem niet al te grootse toppers met zich meebrachten, maar uiteindelijk wel meer dan 100 miljoen maal verkocht werden. Harrison beschrijft verder diverse elementen uit MotorStorm, Resistance en Formula One die op geen enkel ander platform momenteel gerealiseerd kunnen worden, maar wel op het scherm getoverd worden door Sony’s platform. Wat hij hier echter exact mee bedoeld wordt niet uitgelegd.
Well, I would take exception to your analysis. I think we do have titles that illustrate the point of difference that PS3 brings, both in terms of gameplay and underlying game technology. There are things we’re demonstrating onscreen in games like Motorstorm, Resistance: Fall of Man, and Formula 1 that cannot be done on any other system. All three of those are launch window titles. Now, it’s always dangerous to judge any stem by its launch lineup…You only have to go back to the games that launched Playstation 1 and Playstation 2. If you took those few dozen titles and analyzed them, you would never have imagined that either of those formats would have on to sell over 100 million units each.
Meer kun je op de website van Gamers-creed nalezen.