Harrison en Molyneux: Controllers werken te ingewikkeld

thumbnail

Phil Harrison mag dan wel vanaf 29 februari stoppen bij Sony, de man wist op de GDC nog wel het een en ander te vertellen rondom de huidige controllers die op de markt zijn voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. Zo zegt de man dat de huidige controllers veel te ingewikkeld in elkaar steken en dat de beginnende gamers amper in de gaten kunnen krijgen hoe er gespeeld kan worden met een controller. De Wii is dan ook een goed alternatief voor die gebruikers, zo geeft Harrison toe. Je pakt de controller op en iedereen weet direct hoe alles in elkaar steekt. Harrison vergelijkt de huidige 360/PS3 controllers dan ook met een handgranaat: “Je geeft iemand een controller, zoals een granaat of gun met de pin eruit getrokken”.

“You hand somebody a game controller and it’s like you’ve handed them a live gun or a hand grenade with the pin taken out”

Ook Peter Molyneux, maker van onder andere Fable 2, wist te vertellen dat controllers te ingewikkeld werken. Voor Fable 2 is dan ook gebruik gemaakt van een uitermate simpele besturingstechniek, waarmee ook beginnende gamers aan de gang kunnen. Mensen die nooit eerder een game aanraakte zouden met Falbe 2 aan de gang kunnen: “We don’t use half the buttons on the 360 controller, simply because the whole dream I’ve got is that someone will sit down to play Fable 2 who has never played a game before and they can play with someone who’s played games the whole of their lives.” Meer kun je Kotaku nalezen.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx