De Halo Studio, eerder nog 343 Industries, zou gewerkt hebben aan Halo Infinite 2. Het project werd echter geannuleerd. Dit laat de Halo-insider Rebs Gaming weten. Halo Infinite 2 zou zijn ontwikkeld op de Slipspace Engine, die ook werd gebruikt voor de eerste Infinite-game. Deze ontwikkeling zette zich voort tot een wijziging in het studiomanagement eind 2022. Toen werd de beslissing genomen om van het merk Halo over te stappen naar Unreal Engine 5. Het resultaat was dat Halo Infinite 2 op slipspace was ingesteld. Men besloot daarna om de game niet meer verder te ontwikkelen.
Halo Infinite is een first-person shooter ontwikkeld door 343 Industries en uitgebracht door Xbox Game Studios in december 2021. Het is het zesde hoofddeel in de Halo-serie en dient als een spirituele reboot voor de franchise. Het spel volgt de Master Chief, een iconische supersoldaat, in zijn strijd tegen een nieuwe vijand genaamd de Banished, terwijl hij op zoek is naar antwoorden op de mysterieuze verdwijning van zijn bondgenoten en de bedreigingen van een kunstmatige intelligentie genaamd Cortana. De open-wereldstructuur van het spel biedt spelers meer vrijheid om te verkennen en missies op hun eigen tempo te voltooien, wat een nieuw gevoel van avontuur geeft aan de serie.