NCSOFT en ArenaNet, ontwikkelaar van de bekroonde Guild Wars franchise, kondigen vandaag de eerste Guild Wars 2 release aan die volledig gericht is op nieuwe updates van in-game functies. De Guild Wars 2 “April 2014 Feature Pack”, gepland voor release op 15 april, introduceert een scala aan nieuwe systemen en verbeterde functies van de game. De focus op functies vormt het podium voor nieuwe content die ontwikkeld is om de ervaring te verhogen in verschillende gebieden, van de kwaliteit van het leven tot de manier waarop spelers genieten van verschillende aspecten van de game.
ArenaNet heeft een campagne opgezet om alles wat de spelers kunnen verwachten in de “April 2014 Feature Pack” te onthullen. Vanaf heden tot aan de release op 15 april bieden de ontwikkelaars van ArenaNet een reeks video’s, live streams, blogs en artikelen die iedere functie, en wat dit betekent voor de game, onthullen en verder uitleggen. De uitrol geeft de hele Guild Wars 2 community de mogelijkheid om de nieuwe verbeteringen te begrijpen en te bespreken.
Als start van de campagne geeft ArenaNet vandaag de eerste nieuwe functie vrij, die een herziening van het bestaande trait systeem in Guild Wars 2 betekent. Het verbeterde trait systeem bevat 40 gloednieuwe traits, een vereenvoudigde UI en nieuwe horizontale doorgroeimogelijkheden voor spelers.
ArenaNet heeft een online hub gecreëerd voor spelers om op de hoogte te blijven van nieuwe onthullingen. Zodra een nieuwe functie is onthuld is alle informatie beschikbaar via de “April 2014 Feature Pack” website: www.guildwars2.com/en-gb/the-game/releases/feature-packs.
Guild Wars 2 is een visueel verbluffende MMO die spelers epische proporties van een massive role playing omgeving biedt in combinatie met innovatieve gevechtsmechanieken, dynamische evenementen en een op maat gemaakte persoonlijke verhaallijn. Voortbouwend op het succes van Guild Wars hebben NSCOFT en game ontwikkelaar ArenaNet een MMO gecreëerd, waarmee spelers kunnen spelen zoals zij dat willen, maar tegelijkertijd vasthouden aan het abonnementsvrije business model dat Guild Wars zo populair maakte.